Mozgalom indult az Internetes Vásárlás Napján a nyugodt vásárlásért

Piac

A november első péntekjén zajló egynapos e-commerce óriásakcióban több száz webáruház kínál valamilyen különleges kedvezményt. Idén mozgalom is indult a nyugodt vásárlásért a marketingkommunikációs szakmán belül.

2015-ben már ötödik éve rendezik meg Magyarországon az Internetes Vásárlás Napját, amely – az iparági összefogásnak köszönhetően – akár már nemzetgazdasági szinten is értelmezhető forgalomnövekedést eredményez. Idén november 6-án marketingkommunikációs cégek is támogatják a kezdeményezést azzal, hogy kétórás bevásárlási szünetet biztosítanak a munkavállalóik számára.

A szervező Neo Interactive mellett jelezte csatlakozását a Hinora Marketing, a Republic Group, a Professional Publishing, a Carbon Group, a Marketing & Média, az UP, a Próbakő, a Mediator Group és a Használtautó.hu is, a Magyar Marketing Szövetség pedig támogatóként jelenik meg a felhívásban.

Az Internetes Vásárlás Napja önmagában is mozgósító céllal jött létre: a környezet- és időkímélő online vásárlást, valamint a biztonságos és készpénzmentes online fizetési módokat kívánja minél szélesebb körben népszerűsíteni – ennek kapcsán egyik fő támogatója idén is a MasterCard.

Az esemény másik fő támogatójaként a Telenor erre a napra ingyenessé teszi a Hipernetet, így ügyfelei szabadon, adatmennyiségi korlátozás nélkül vásárolhatnak – vagy böngészhetnek – az interneten.

„Az akciók 2015. november 6-án a www.internetesvasarlasnapja.hu központi keresőoldalon találhatóak meg, és kereshetőek különböző szempontok alapján, ahol tavaly 411 webáruház aktiválta magát. Egyértelmű tendencia, hogy az ismertebb webáruházak mellett – Shopline, Butlers, JátékNet – egyre több „offline” cég online áruháza is részt vesz részt az eseményen. Visszatérő résztvevő például a Líra, a chocoMe, a Praktiker, az Office Depot, a Tchibo és a Csányi Pincészet” – mondta el Soós Gergely, az esemény ötletgazdája, a szervező Neo Interactive digitális ügynökség alapító-ügyvezetője.

Az alábbiakban néhány webáruház tapasztalata olvasható a tavalyi esemény kapcsán:

„A DotcommerceDay kiváló lehetőséget nyújtott, hogy egy új fórumon is megismertessük cégünket az internetes vásárlásra nyitott látogatókkal. A kampány során több ezer kattintást realizáltunk igen rövid idő alatt. Ezek a kattintások a médiaportálos hirdetésre jellemző konverziós rátát messze felülmúló hatékonyságot hoztak – ezáltal vásárlót is.” – Donáth Fruzsina, country manager, MALL.hu

„A lira.hu webáruház idén először vett részt az Internetes Vásárlás Napján. Elmondhatjuk, hogy ezen a napon négyszerese volt a forgalom egy átlagos novemberi pénteki naphoz képest, igaz, mi a saját vásárlóink között is erőteljesen propagáltuk.” – Deák Gyula István, marketing igazgató, Líra Könyv Zrt.

„Az Internetes Vásárlás Napján körülbelül ugyanannyi rendelés érkezik, mint egy vérbeli karácsonyi napon. Remek lehetőség ez nemcsak a vevőinknek, de az IT-rendszerünknek és minden munkatársamnak is, hogy leteszteljük: vajon tényleg jól felkészültünk a karácsonyra?” – Bognár Ákos, társtulajdonos-ügyvezető, JátékNet.hu