Meddig építhetünk a celebek ingyenreklámjára?

Márkák

A Teslát egyelőre a hírességek rajongása népszerűsíti, de hamarosan pénzt is kell áldozniuk a marketingre.

CBS-en nemrég indult The Late Night Show With Stephen Colbert első vendégeinek egyike Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója volt. Musk önmagában is celebritás, ezért érdemes meghívni egy beszélgetős műsorba, de a házigazda ettől függetlenül is percekig beszélt saját élményeiről a Tesla S-sel, ráadásul nem is szokásos szarkasztikus stílusában, hanem egészen „reklámszerűen”. Amellett, hogy egy 30 másodperces spot átlagos költsége 38.400 dollár a műsor alatt, még Colbert népszerűsége is hozzáadódik a marketingértékhez.

Rajta kívül Oprah Winfrey is lelkes szószólója a márkának: ő Instagram– és Twitter-követőinek millióival osztotta meg a kocsijával készült képeket. De ugyanebbe a körbe tartozik Alyssa MilanoJon Favreau rendező vagy a Penn & Teller illuzionista duóból Telleris. Néhányuk beszámolóját a Tesla honlapja részletesen is közli.

Ez egyelőre lehetővé teszi a márka számára, hogy gyakorlatilag ne költsön hagyományos marketingre, miközben a nagy amerikai autógyárak csak az Egyesült Államokban vagyonokat invesztálnak a kommunikációba: a Kantar Media szerint – a márkakereskedők reklámköltéseit nem számítva – a GM 1,7 milliárd, a Fiat Chrysler 1,1 milliárd, a Ford pedig 841 millió dollárért hirdetett 2014-ben. A Teslánál ugyanakkor számolnak azzal, hogy hamarosan változtatniuk kell a marketingstratégiájukon, és bár számítanak rá, hogy a szerzett médiamegjelenések továbbra is erősek maradnak, a reklámköltések jelentős növelését sem zárják ki.

(Forrás: Automotive News, fotó: Tesla Motors)