Marketingvásár és önismeret

Piac

Villámlátogatást tettünk a Marketing Expon, a Marketing Commando éves tömegrendezvényén.

Az idei Marketing Expon 1200 kis- és középvállalkozó vett részt. Az igen sokszínű tömeget – melyen belül számos mikroközösség is kialakult már –leginkább a közösen vallott értékek tartják össze: a marketingfókusz, az önképzési törekvések, a panasz helyett a cselekvés kultúrája, illetve az üzleti etika. Utóbbi mentén épül fel az Expo-elnevezésnek igazán értelmet adó központi vásártér is, ahol túlnyomórészt már bizonyított szolgáltatók, beszállítók mutatják meg magukat, és ahonnan gyorsan kihullik az, akivel valamelyik tagnak problémája volt. Az önismereti kurzusok, marketinges képzések, digitális szolgáltatók (webtárhely, hírlevél, webshop CRM és vállalatirányítási rendszer, mobilapplikáció), üzleti ajándéktárgyak körében akadnak olyanok is, akik épp Wolf Gábor valamelyik előadásából merítették az ötletet, majd a „klubon” belül értékesítették a készterméket. Emellett nagyvállalatok – mint például az Origo az Üzletrész Direkttel vagy a Bisnode –, illetve médiumok figyelmét is felkeltette a kkv-célcsoport. Az előadásokat pedig az elmondások szerint „álruhában” látogatják nagyvállalati marketingesek, de politikai csoportosulások és egyházak képviselői is.

A jellemzően laza, bevállalós hangvételű előadások között is egy szokatlanul nyílt, a fő témától kissé távolabb eső performanszra sikerült beülni: Balogh Róbert (Üz:Em) Amilyen a paraszt, olyan a krumplija címmel részben a saját kiégésének történetén keresztül ismertette önismereti-önfejlesztő programjukat. Szerinte a jó marketing alapja az önismeret. Nem az, amit csinálok, amim van, vagy amit mondanak rólam, hanem a személyiség valós megismerése. Ebben egy amerikai licence alapján végzett személyiségfelméréssel segítenek, majd egyéni coachinggal, csoportos workshopokkal és az egész vállalatra kiterjedő „üz:em-i tanáccsal” próbálják javítani a helyzetet. Véleménye szerint nem szükséges választani a sikeres üzlet és az embernek maradás között, a profithajhászás és a „fényevés” között létezik középút, ugyanakkor üzletileg és emberileg is káros, ha nem vagyunk egészségesen önzők. Ha mi jól vagyunk, akkor tudjuk a legtöbbet nyújtani a vállalatunknak és a családunknak is.