Alumíniumfrakció

Márkák

A Nespresso látványos rendezvényen, több partnerrel együttműködve mutatta be zöld programját.

Szeles Dóra marketingmenedzser elmondása szerint a Nespresso 2003 óta kezeli kiemelt célként a fenntarthatóságot, amely három területet ölel fel:

  • a kávét fenntartható forrásból szerzik be
  • az ökológiai lábnyomukat csökkentik
  • a használt kapszulákat újrahasznosítják

A cég The Positive Cup” fenntarthatósági programjára 2020-ig világszerte 500 millió svájci frankot különített el.

Magyarországon a két Nespresso butikban leadott kapszulákat az Inter-Metal Recycling Kft. veszi kezelésbe: az alumíniumrészekből (az alumíniumfrakcióból) partnereik hólapátokat készítenek, míg a kávézaccot áramtermelésre használják fel. A folyamat az alábbi filmen követhető nyomon:

A praktikumon és a környezet iránt érzett felelősségen túl a recycling/upcycling a 2000-es évek óta divat is, melyhez a legnagyobb designmárkák csatlakoztak. Erről Martinkó József, az Octogon magazin főszerkesztője beszélt, hangsúlyozva, hogy Magyarországon a buhera-hagyomány miatt kissé ellentmondásosabb a téma megítélése. Szerencsére már nálunk is akadnak vállalkozások, amelyek felkarolják az ügyet, közülük néhány – a Balkantango, a Felvarrom csoport, a Medence csoport és a Retextil – munkáit a rendezvényen is kiállították.

Magyar upcycling-márkák tárlata

Az estét Bódis Boglárka divattervező márkája, az Elysian látványos minibemutatója zárta, melynek csúcspontjaként felvonult az eseményre tervezett ruha is. Az őszi-téli kollekció gyártása idején tervezett egyedi darab az art deco jegyek mellett a rendezettség és az összenyomott kapszulák rendszertelen struktúrájának belső feszültségét is magába foglalja. Ráadásul az ezernél is több kapszula mozgás közben erős „statement-hangot” is kölcsönöz a ruhának.

Az Elysian kreációja – a tárlókban összepréselt, használt kapszulák