Mikor nyitottak a fogyasztók?

Inspiráció

Míg a döntéseink 95 százalékát rutinból hozzuk, az élet nagy eseményei nyitottabbá tesznek új márkák kipróbálására is.

A bevésődés számos egyéb viselkedési minta mellett a fogyasztók márkaválasztásaiban is jelentős szerepet játszik. A ZenithOptimedia kutatása azt vizsgálta, hogy az emberek életében bekövetkező jelentős változások – többek között az egyetemi tanulmányok megkezdése, a költözés, házasság, munkahelyváltás és a nyugdíjba vonulás – felülírják-e a rutinokat.

Az 1121 fogyasztót érintő kutatásban két kérdést tettek föl: a kilenc felsorolt életeseményből valamelyik bekövetkezett-e az elmúlt évben, illetve kipróbáltak-e új márkákat a vizsgált nyolc kategóriában. Egy kategóriát leszámítva valamennyiben legalább 75 százalékkal emelkedett az új márkák kipróbálásának valószínűsége (felükben pedig megkétszereződött). A Warcon megjelent blogbejegyzés ezen kívül több külső kutatásra is hivatkozik, melyek kimutatták, hogy bizonyos kategóriákban – a nem túl meglepő személygépkocsi mellett ilyen az élelmiszer vagy a sajtótermék is – az élet mérföldköveinek elérése növeli a márkaváltás esélyeit.