Kézműves sörfőzdét vett a Heineken

Márkák

A Lagunitas Brewing Co. megvásárlása mérföldkő lehet a kézműves sörök globalizációjának útján.

Lagunitas, melynek 50 százalékát a Heineken most megvásárolta, a kibocsátott mennyiség tekintetében az Egyesült Államok ötödik legnagyobb kézműves sörgyártója. Olyan márkákat gyárt, mint a Lagunitas IPA – az Államok legnagyobb India Pale Ale márkája -, vagy a hazai szektor játékos névadását idéző A Little Sumpin’ Sumpin’. A Heineken izgalmas nemzetközi növekedési lehetőséget lát a kézműves sörök piacán, és ehhez nyújt segítséget számára a Lagunitas-részesedés, míg a gyártó nemzetközileg is ismertté teheti termékeit.

A Lagunitast továbbra is önálló egységként vezeti majd alapítója, Tony Magee. Az eladás kapcsán azt nyilatkozta, hogy a Heinekennek készséggel biztosított tulajdonrészt, mert – szemben az iparág néhány nagyvállalatával – továbbra is az alapító leszármazottai vezetik. A megállapodás részleteit nem hozták nyilvánosságra, de egy szaklap egymilliárd dollár körülire becsüli a cégértékelést, ami több mint húszszorosa az éves EBITDA-nak.

Az Egyesült Államokban gyorsan növekszik a kézműves sörök, különösen az IPÁ-k piaca, és volumenben már a teljes sörforgalom 11 százalékát adják. Más nagy gyártók is vásároltak már kézműves márkákat: például az Anheuser-Busch InBev 2011-ben a Goose Islandet, majd 2014-ben a Blue Point Brewing Co-t, nemrég pedig a 10 Barrel Brewing Companyt és az Elysian Brewing Co-t.

(Forrás: Advertising Age, kép: Lagunitas)

SOCIAL MEDIA