A Hennessy vezeti az italmárkák rangsorát

Márkák

A whiskeyk újra felívelő népszerűsége elsősorban az amerikai és ír márkáknak kedvez.

 

Az IWSR World Class Brands toplista élén a Hennessy épp csak megelőzte a Jack Daniel’s-t. A további helyezettek a Jameson, a Grey Goose és a Jim Beam.

Az IWSR 142 globálisnak minősített márkát vizsgált a teljes értékesített volumen, az előző évhez viszonyított mennyiségi növekedés, valamint az átlagár alapján.

A Hennessy annak ellenére az élre tudott kerülni, hogy két kulcspiaca, Kína és Oroszország a fogyasztás visszaesésével küzd – előbbi a luxusfogyasztás visszaszorítására tett erőfeszítések, utóbbi a gazdasági nehézségek következtében. A konyakmárka így is 5,2 millió kartonos értékesítést ért el 2014-ben (ez 3 százalékos növekedést jelent), alig valamivel 800 dollár alatti kartononkénti átlagár mellett. A növekedésben az Egyesült Államok, Dél-Afrika, Nigéria, valamint az utazáshoz kapcsolódó kiskereskedelem játszotta a legfontosabb szerepet.

A Jack Daniel’s – csakúgy, mint a Jameson – az amerikai whiskey-reneszánsz egyik nagy nyertese, ráadásul új változatai, mint a Tennessee Honey és a fahéjas Tennessee Fire új fogyasztói csoportokat – például a hölgyeket –és új fogyasztási alkalmakat is bevonnak.

A tavalyi listavezető Johnnie Walker idén a 34. helyre szorult vissza a volumen zuhanása miatt. És bár a skót márkák képviseltetik magukat legnagyobb számban a listán – pontosan negyvenen -, az amerikai és ír márkák erősödése nyomán egyikük sem került be az első tízbe.

(Fotó: Hennessy)