A Sága célja a brand megerősítése a magyar piacon

Márkák

A sárvári baromfihús-feldolgozó az elmúlt években komoly átalakuláson ment keresztül, mind üzleti modelljét és termékválasztékát, mind finanszírozását tekintve.

Bernard Matthews cégcsoport, a Sága Foods Zrt. tulajdonosa két éve új befektetőcsoportot vont be és jelenleg többéves fejlesztési stratégián dolgozik. Ennek a stratégiának részeként a cégcsoport tagvállalatai közötti szinergiák jobb kihasználása is a kiemelt célok között szerepel. A Sága az elmúlt években átalakította üzleti modelljét, a finanszírozása stabilizálódott, ennek eredményeként a Bernard Matthews vezetősége elállt korábbi, a Sága eladására vonatkozó tervétől és a csoportban való szerepének erősítésén dolgozik. A magyarországi vállalat eredményei fokozatosan javulnak, a 2015. I félévben elért 4,185 milliárd forint árbevétel ugyan alacsonyabb az előző év hasonló időszakához képest, de a mérleg szerinti eredménye jelentősen nőtt, és pozitívra változott (442 millió forint).

Az elmúlt években lezajlott struktúraváltással megváltak a „commodity” termékvonaltól, a Sága-brandet elsősorban a magasabb minőségi kategóriába tartozó termékekre – prémium, illetve a többlet értékkel rendelkezőkre – kívánják alapozni. A következő 3 évben jelentős összeget, megközelítőleg 1 milliárd forintot szánnak beruházásokra, aminek nagy része a technológia és az infrastruktúra fejlesztését célozza meg.

A Sága fő termékcsaládja, a Füstli 15 évvel ezelőtti piaci megjelenése óta az egyik legkedveltebb virslimárka Magyarországon. Népszerűségét tovább erősítheti az az innováció, ami egyúttal új kategória megteremtését is jelenti a húsipari készítmények között. A Snacki & GO! mini pulykavirsli az itthoni boltok kínálatában az első olyan snack-féleség, ami a szokásos sós-édes szénhidrátbombák helyett laktató termék az éhségüket azonnal csillapítani vágyók számára.

„Az elmúlt két évtizedben jól megfigyelhető a húsfogyasztási szokások átalakulása, mostanra a vásárlók több mint fele inkább baromfihúst fogyaszt szívesebben” – mutat rá a vállalat számára kedvező fogyasztói trendekre Keleti Zsolt, a Sága vezérigazgatója.

SOCIAL MEDIA