Még nem tudni, mi lesz a Motorolával

Márkák

A Lenovo közel egy éve vásárolta fel a telefongyártót, de bizonytalan abban, megtartsa-e a márkanevet.

Motorola Mobility 2,91 milliárd dolláros felvásárlása a második legnagyobb ilyen üzlet volt a Lenovo történetében. Az első helyen az IBM Think márkájának megszerzése áll, melynek során az IBM ThinkPad-ekből Lenovo ThinkPad-ek lettek, és néhány vizuális márkaazonosító is megmaradt. A Motorola esetében David Roman, a Lenovo marketingigazgatója elsősorban a Moto almárka erejét hangsúlyozza, amely sokkal szexibb, mint a Lenovo okostelefonjai. Ugyanakkor az ernyőmárka építésére a Lenovo nevet is feltüntetnék minden termékükön, ennek kivitelezése azonban még bizonytalan. Egyelőre van idő a megoldás kidolgozására, hiszen a Google-tulajdonlás utóéleteként a Motorola egyelőre maga is ad ki új termékeket.

Adrienne Hayes, a Motorola marketingigazgatója mindenesetre keskeny pallón egyensúlyoz a nyugaton erős Motorola és a keleten sokat jelentő Lenovo márkanevek között, nem beszélve a Google-ről, mint szoftverpartner. Viszont állítása szerint elsősorban a 25 év alatti korosztály megszólításában látna fantáziát – azokéban, akik számára az „eredeti” Motorola, vagy az olyan klasszikusok, mint a Razr már nem sokat jelentenek. Ennek érdekében akár a Motorola név elhagyására is hajlandó lenne, ha ezáltal a Moto változat fennmaradhatna.

(Forrás: Marketing Magazine, h/t Warc)