A kézműves és prémium márkák fejlődése jellemzi az italpiacot

Piac

A legtöbb országban és kategóriában a magasabb értékű termékek felé mozdultak el a fogyasztók.

Az IWSR 2015-ös globális trendjelentése szerint a fejlődő országok feltörekvő középosztálya, valamint az érettebb piacok egyre kifinomultabb fogyasztói együttesen járultak hozzá a prémium trendhez. A kézműves vonal egyre több kategóriát és országot meghódít: így már divatba jöttek a maláta-, a japán, a single barrell és az ezoterikus amerikai whiskyk, legújabban pedig a szuperprémium ginek piacán volt tapasztalható a robbanás.

És míg a prémium trendből néhány nagy, nemzetközi márka – mint a Jack Daniel’s avgy a Hendrick’s – előnyt tudott kovácsolni, a piaci fragmentáció és a kézműves termékek előretörése számos hagyományos márkát kihívások elé állított. A fogyasztók egyre inkább a felfedezést és a kísérletezést kedvelik, ami a nemzetközi márkák ellen hat. Különösen veszélyeztetettek a közepes árkategória játékosai, mivel a vásárlások középről a sajátmárkák és a magasabb árpontú termékek felé mozdulnak el.

(Fotó: Domaine Pinnacle Inc.)