A márkaépítésben is terjed a programozott vásárlás

Piac

A márkaépítő rich media formátumok programozott vásárlása egy év alatt megnégyszereződött.

Az amerikai és európai piacon egyaránt aktív hirdetéstechnológiai szolgáltató, az Adform első negyedéves RTB (valós idejű vásárlás, real time bidding) jelentése szerint a programozott vásárlás a 2015 áprilisáig terjedő egyéves időszakban Európában 119 százalékkal növekedett a megelőző 12 hónaphoz képest. Ezen belül a legjelentősebb növekedést a márkaépítő rich media formátumok vásárlása produkálta, itt a bővülés 333 százalék. (Régiónkban Ausztria, Lengyelország és Szlovénia is kimagasló, 500% feletti növekedést ért el az RTB-piacon.)

Ugyan a CPM (ezer megjelenésre eső) árak 42 százalékkal emelkedtek az RTB-megoldások esetében – amit az egészséges piac jelének tekintenek -, az átkattintási arányok is 40 százalékkal javultak, ami az egy kattintásra eső költség csökkenését eredményezte. A rich media megoldások átkattintási aránya 90 százalékkal magasabb, mint a hagyományos bannereké. CTR-szempontból a videós hirdetések – különösen a streameken belül elhelyezett videók – a legeredményesebbek. Jelentős – közel háromszoros – különbség tapasztalható a prémium portfólióval rendelkező privát piacterek és a nyitott piacok között is. A CTR a tableteken a legmagasabb, ezt követik az okostelefonok, de az asztali gépeken a leggyorsabb a növekedés.

A jelentés szerzői szerint a hirdetők és a kiadók lassan a régió valamennyi országában felismerik mind a programozott vásárlás, mind az innovatív hirdetési formátumok jelentőségét, és egyre kifinomultabb és eredményesebb kampányokat hajtanak végre. A reklámozók programozott megoldásokat immár szinte egyenrangúnak tekintik a közvetlenül vásárolt médiafelületekkel, akár kiemelkedő időszakokban is – amit jól mutat a 2014 decemberi csúcs is az RTB-költésekben.

A teljes jelentés innen tölthető le.