Új központba költözött a Brandbank

Piac

A cég új irodában és saját fotóstúdióval folytatja munkáját. A vállalat fő profilja minőségi termékképek és -adatok, valamint azokhoz kapcsolt menedzselt szolgáltatások biztosítása termékek online megjelenéseihez.

A Nielsenhez tartozó Brandbank a világ több mint 10 országában több mint 6000 gyártóval és beszállítóval dolgozik együtt. Évente 50 millió termékadatot biztosít nemzetközi áruházláncok, helyi kereskedő partnerek és további adatfogyasztók felé.

Magyarországon a Brandbank az elmúlt két évben több mint 700 hazai partner, több mint 20.000 termékadatát kezelte a legnagyobb FMCG gyártóktól kezdve a hazai kis és középvállalkozásokig. Jelenleg 10 körüli hazai kereskedőnek biztosít lehetőséget, hogy hozzáférjen a termékkönyvtárban található termékadatokhoz.

A Brandbank tevékenységének lényege, hogy megalkotja a fizikai, valós termékek fentieknek megfelelő virtuális termékinformációit. Az internetes vásárló ugyan nem veheti kézbe a terméket, de a lehető legjobban megismerheti, ha a termékinformációk – beleértve például a táplálkozási vagy allergén adatokat – azonnal elérhetővé válnak számára.

Az angliai BrandBank az ASDA élelmiszer-kereskedelmi lánccal közösen végzett felmérést a termékinformációk szerepéről:

  • 67%-a vásárlóknak nem vásárol, ha nincs elérhető termékinformáció megjelenítve
  • 40%-os értékesítés-növekedéssel számolhatunk, ha több képpel jelenítjük meg a terméket
  • 33%-os növekedést jelent, ha a csomagolási fotó mellett ún. “styling” (életkép) fotókat is megjelenítünk
  • a nagyítható termékfotók 96%-kal magasabb kattintási arányt és 9,6%-os értékesítési növekedést jelentenek.

A budapesti iroda mostantól egy helyen koordinálja a tartalom-előállítók választéklistájának ellenőrzését; a termékek befotózását, a csomagolási adat rögzítését, az image adatok ellenőrzését, valamint innen történik a tartalom- elosztás koordinációja is a kereskedelmi partnerek felé.


Az új budapesti központ

Az alapszolgáltatásként funkcionáló termékinformációs adatbank mellett a vállalat további web-alapú, menedzselt szolgáltatásokat is kínál:

  • az új Digital Asset Management felület és a kapcsolódó “intelligens” tárhely lehetővé teszi, hogy a felhasználó valamennyi marketing eszközét egy helyen tárolja és az ezekhez kapcsolódó bármilyen digitális tartalmat a Termékkönyvtáron keresztül menedzselhesse.
  • termékdimenzió mérés a GDSN elvek, és a polcrendezési gyakorlati igények alapján
  • a szintén új Merchandising Exchange funkcionalitás lehetővé teszi a polckép-tervezéshez szükséges adatok megosztását a kategória egyéb szállítóival.