A legnagyobb webáruházak toplistája – infografikával

Piac

A GKI Digital publikálta a magyar piac 1400 aktív webáruháza közül a 10 legnagyobb e-kereskedő rangsorát.

Magyarországon elsőként a GKI Digital készített az iparági szereplőkről forgalmi adatok szerinti nyilvános rangsort. Az összehasonlítási alapot a 2014-es online árbevétel adta. A gyűjtött, egyedi adatokat kutatóik szakértői elemzés, modellezés és az elérhető, nyilvános cégadatok segítségével összegezték.

A 10 legnagyobb online kiskereskedő sorrendjének kialakítása során a hazai székhellyel, vagy képviselettel rendelkező, aktív marketing-tevékenységet folytató, magyar nyelven jelenleg is működő, forintban árazó, fizikai terméket (is) értékesítő webáruházak 1400-as sokaságát vették alapul. A listaalkotási szabályok értelmében a hivatalos hazai képviselet/leánycég nélküli román eMAG nem kerülhetett a listára, de fontos megemlíteni, hogy 2014-es eredményei alapján a harmadik helyet foglalná el.

A GKI Digital összefoglalója szerint a listán szereplő kereskedők sikerének kulcsa számos tényezőből tevődik össze, miközben egységes recept nincs a biztos növekedésre. Éppúgy fontos az innováció, a termékkínálat folyamatos bővítése, a kapcsolódó szolgáltatások fejlesztése, mint a megfelelő márka, a növekedéshez szükséges tőke, vagy épp a jól megválasztott árszint.