A márkák és a női foci

Egyéb

A futball-vb és az Európa-bajnokság közötti űrt az egyre népszerűbb női labdarúgó világbajnokság tölti ki, és erre néhány márka is ráharapott.

Az 1991-ben indult női nemzetközi torna a FIFA becslése szerint mára mintegy 30 millió játékost és 300 millió szurkolót szólít meg. A bajnokság különösen népszerű azokban az államokban, ahol a csapat a legjobbak közé jutott: Nagy-Britanniában például a BBCvalamennyi meccset közvetíti.

A FIFA egyik fő szponzora, a focimarketingben mindig nagyon aktív Adidas a #BeTheDifference kampány keretében két termékét népszerűsíti. Az Instagramon a kanadai Jonelle Filigno és a német Melanie Leupolz a kampány arcai, míg a Twitteren csapatképeket posztolnak. (Az Adidas 2020-ig szóló stratégiájának egyik fókusza, hogy a futball-termékvonal a piacit megelőző mértékű növekedéssel megőrizze vezető pozícióját a kategóriában. Ehhez két új focicipő termékvonalat is bevezettek X és ACE néven.)

A szintén FIFA-támogató Coca-Cola Kanadában roadshow-t szervezett a trófeának, amellyel így a rajongók is testközelbe kerülhettek.

Az angol csapatot szponzoráló Continental Tyres a bajnokságot megelőzően négy játékossal készített erőteljes, érzelmektől sem mentes videóinterjúkat.

Az amerikai csapatot autókkal ellátó Chevrolet színfalak mögötti videókat forgatott #AllGirlsPlay taggel, valamint a rajongók fotóit és kérdéseit is várták #AskUSSoccermegjelöléssel. A szakági szövetség szintén hashtageket használ: a nemzeti csapatot a #SheBelieves kampány keretében lehet bíztatni, amelyhez a Trident, a Ritz és a Chips Ahoy is csatlakozott.

Nike „American Woman” reklámjában szerepeltette a csapatot, valamint amatőr sportolókat is:

(Forrás: WARC, Adidas; fotó: Adidas)