Nem kell, hogy szeressenek minket

Márkák

Legalábbis a Mars marketingigazgatója így gondolja.

Miközben számos márka arra törekszik, hogy love brand legyen, a Mars globális marketingigazgatója szerint sokkal reálisabban kellene közelíteni a fogyasztókat, és a kézzelfogható előnyök, a valós igényeik kiszolgálása révén kellene őket bevonni.

A WARC beszámolója szerint Bruce McColl azzal érvelt, hogy még a hagyományos társadalmi kapcsolataink (család, barátok, munkahely) sem mindig tudnak normálisan funkcionálni az időhiány miatt. A márkákkal ápolt kapcsolatok pedig még hátrébb priorizálódnak.

A szakember szerint el kell fogadni, hogy a legtöbb vásárló nem viszonyul érzelmileg a márkához, így nem is reális azt várni, hogy érdemi kapcsolatra törekedjenek a brandekkel. Így a márkáknak két lábbal a földön kell állniuk, mikor az üzeneteiket megfogalmazzák, és aztán a technológia minden lehetőségét fel kell használniuk ahhoz, hogy az üzenet el is jusson a megfelelő helyekre, ha lehet, minél személyre szabottabb módon.

Példaként a Snickers nálunk “Ki vagy, ha éhes vagy?” szlogennel futó globális kampányát hozta példának, ami egy nagyon egyszerű insightra épül (ha éhesek vagyunk, elviselhetetlenek tudunk lenni), és ezen keresztül tudja bevonni a célcsoportot, egyszerű megoldást kínálva.

A kép forrása a Snickers Magyarország Facebook-oldala.