Mikrohírességek a célkeresztben

Piac

A Microsoft az új platformokon aktív véleményvezéreken keresztül érné el a Z-generáció tagjait. A régi – és egyszerű – megoldások esetükben már nem működnek.

„A Z-generáció elérésére már nem léteznek egységes módszerek” – mondta Ivy Esquero, a Microsoft fogyasztói insightokért felelős menedzsere egy hirdetéstechnológiai konferencián. Míg korábban egy-egy, a célcsoport körében sikeres TV-műsor támogatása elegendő volt (erre példa a Gossip Girl), addig ma ahhoz, hogy a márkák hitelesen, megfelelő érintkezési pontokon meg tudják szólítani a fiatalokat, fel kell térképezniük a befolyásolók, véleményvezérek új generációját.

Több millió olyan „mikrohíresség” van, aki több platformon is aktív: nem csupán a YouTube-on vagy a Twitteren, de olyan feltörekvő felületeken is, mint a Vine, a Meerkat, a Periscope – vagy bármi, ami éppen friss. Ezeknek a véleményvezéreknek nem csak a felkutatása igényel időt és energiát, hanem a velük való folyamatos kapcsolattartás is. Ez viszont megtérülhet, hiszen a Z-generáció egyre több felületen tájékozódik vagy épp szórakozik és szeret új tartalmakat felfedezni.

(Forrás: WARC)