A Samsung a legjobb ázsiai márka

Márkák

A Campaign Asia-Pacific és a Nielsen kutatása a bizalmat és a márkák hírnevét vizsgálta.

A kutatás 14 kategória márkáira kérdezett rá a régió 13 országában. Az egyes államokban 400 válaszadót kérdeztek meg, kivéve Indiát (800 fő) és Kínát (1200 fő). A megkérdezetteknek minden kategóriában meg kellett jelölniük a „legjobb” és a „második legjobb” márkát a beléjük vetett bizalom és a hírnevük alapján.

Az élmezőnyt dominálták az elektronikai márkák. A Samsungot a Sony követi, az Apple 4., a Panasonic 5., az LG 7., a Canon a 8. helyen áll. A legmagasabbra rangsorolt nem-elektronikai márka a Nestlé, a dobogó harmadik fokán. A Nike a 6., az adidas a 10., és a tíz legjobb közé bejutott még a Chanel prémium divatmárka a 9. pozícióban.

Érdekesség, hogy míg a Samsung a legtöbb országban vezette a listát, Vietnámban második, Tajvanon pedig negyedik lett, eközben Japánban az első százba sem került be.

A kutatók néhány újonnan belépő, illetve gyorsan növekvő márkára is felhívták a figyelmet. A kínai okostelefon-márkák, a Xiaomi és a Huawei a 804.és 904. helyen nyitottak, míg a WeChat üzenetküldő applikáció egyből a 405. lett. A japán üzenetküldő Line 81 pozíciót javítva a 213., ebben komoly szerepe van annak is, hogy bekerült az Apple Watchapplikációi közé. Az ázsiai piacokon erős japán Uniqlo divatmárka 63 helyet emelkedve a 175. A kínai technológiai óriás Lenovo 25 helyes javulással az 53., és a Motorolafelvásárlása, valamint agresszív tablet-piaci célkitűzéseik tükrében további fejlődés várható.

(Forrás: WARC, fotó: Samsung)