Szakmai befektetőt vont be a Szentkirályi

Márkák

Az ásványvízcég egy magyar-olasz befektetői csoporthoz kerül a Kékkúti mellé. Balogh Levente tulajdonosi részvételével nemzetközi terjeszkedést terveznek.

Szentkirályi Ásványvíz Kft. beolvad a Central European Mineral Water Holdingba (CEMW), amely a cseh Karlovarské Minerální Vody Csoportot (KMV) tulajdonló olasz Pasquale család, illetve a Szentkirályit tulajdonló Balogh Levente közös vállalata. A tranzakció eredményeképpen Balogh Levente a Holding meghatározó kisebbségi tulajdonosává vált, továbbá betölti a közös vállalat elnöki pozícióját is.

A Central European Mineral Water Holding az a projektcég, amelyen keresztül a KMV 2015 márciusában megvásárolta a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-t, most pedig a Szentkirályit beolvasztva tervez további terjeszkedést Magyarországon és a régióban.

Balogh Levente elmondta: „Évek óta próbáltam szakmai vagy pénzügyi tőkét bevonni, hogy stabilizáljam és megerősítsem cégem tőkeszerkezetét. Nem sikerült. Minden tárgyaló fél leginkább 100%-os felvásárlási ajánlatot tett csak. A KMV Csoport volt az egyetlen, amely nem csupán tőkeerősítést, hanem partneri együttműködést is ajánlott. Így most szakmai tőkét vontam be, ha nem is tőkeemelés útján, hanem úgy, hogy a magántőkém megerősítésének eredményeként két tőkeerős tulajdonos konszolidálja nem csak a magyar, de a közép-európai prémium ásványvízpiacot is. Az így megerősített tőkeháttér garantálja a pénzügyi forrásokat a további fejlesztésekre. Történelmi esemény az, hogy a Kékkúti Ásványvíz Zrt.-ben újra magyar tulajdonos jelenik meg, és az is, hogy közvetve magyar tőke és tőkés jelenik meg az eddigi legnagyobb ásványvíz-társulásban, és aktívan alakítja annak működését tulajdonosként, és mint a Közép-Európai Ásványvíz Holding elnöke is.”

A Pasquale család az olasz piacon vezető pozíciót betöltő Acqua Vera márka felépítésével és a KMV-n keresztül a több mint százéves cseh Mattoni márka újbóli felvirágoztatásával szerzett hírnevet magának. Antonio Pasquale 1991-ben költözött Csehországba. A KMV-nél jelentősen modernizálta a palackozó technológiát, átalakította a marketinget és átszervezte a vállalatot. Ennek köszönhetően a cseh vállalat teljesen újjáépült és Közép-Európa vezető ásványvízgyártójává nőtte ki magát. Fia, Alessandro Pasquale 2008-ban csatlakozott a családi céghez és hozzákezdett a vállalat nemzetközi terjeszkedéséhez. A KMV Csoport, melynek 750 alkalmazottja van, Magyarországon, Csehországban, Szlovákiában, Ausztriában, Németországban, Lengyelországban és Ukrajnában van jelen, illetve további 20 országba exportálja termékeit.

A Pasquale család üzleti filozófiájának alapeleme, hogy helyi partnerekkel, helyi menedzsmenttel dolgozik együtt minden országban, ahol piacra lép. A család számára kiemelten fontos, hogy tisztelettel bánjon az egyes országok vízkincsével. Ebből a filozófiából következik, hogy a KMV nem globális, univerzális márkákat épít, hanem a helyi márkák nemzeti karakterét erősíti.

A CEMW missziója az, hogy végrehajtsa a minőségi ásványvizek magyarországi piacának konszolidációját, tovább erősítse a magyar márkákat a fogyasztói igények szegmentált kiszolgálásával, valamint kiaknázza a magyar és környező országok piacain adódó befektetési lehetőségeket.

A tranzakció bonyolítása során a Szentkirályi és a Balogh család pénzügyi tanácsadója az Unicredit volt. A jogi képviseletet a kecskeméti Fekete Ügyvédi Iroda és a budapesti DSS Partners ügyvédi iroda tanácsadói konzorciuma látta el. A KMV pénzügyi tanácsadója a KBC Securities volt, míg a jogi képviseletet a Lakatos, Köves és Társai Ügyvédi Iroda, illetve a Kocián, Šolc and Balaštík Studio látta el.

(Fotó: KMV)