Divattal a mellrák ellen

Márkák

Az Elle magazin felkérésére négy dizájner – Dori Tomcsanyi, Maison Marquise, NUDE by NUBU, Zigi – tervezett olyan ruhát, amellyel a mellrák megelőzésére hívják fel a figyelmet.

A mellrák ma Magyarországon minden 10-12. nőt érinti. A magazin fontosnak tartja, hogy hangsúlyozza a megelőzés fontosságát, ezért a hazai designerek 2015. őszi-téli kollekciójuk mellett a projekt keretében készült, figyelemfelkeltő ruháikat is bemutatják az Elle Fashion Show-n.

Tomcsányi Dóri ruhája a női dekoltázsra hívja fel a figyelmet: egy különlegesen szép ívű felsőrésszel rendelkező, látványos ruhát készített. „A ruha inspirációja az élet, amely elemi erővel virul ki, és minden akadályt legyőz” – mondta el Tóth Bori alkotása kapcsán. A kreáció domináns színe a fekete, amely fokozatosan felfelé haladva színessé és élénkké válik. A NUDE by NUBU márka alkotói egyszerű anyagot választottak, és üzenetüket feliratban mondják el: „Ismerd magad, törődj magaddal!”. Oláh Zsigmond, a Zigi Brand alapítója fordított metódust követett a tervezésnél: az az irány inspirálta, hogy a nő, bármi is történjen vele, a nőiességét, magabiztosságát és szépségét soha nem veszíti el. Ennek eredménye egy drámai hatású, sötétkék-lila mintás, selyem hosszú ruha lett.

Az Elle Fashion Show-ra tervezett ruhák az Elle magazin júniusi számában is láthatóak lesznek, egyúttal árverésre is bocsátják azokat. A befolyt összeget a szervezők a Rákbetegek Országos Szervezetéhez juttatják el. Ezen felül egy kiválasztott ruha leütési árának megfelelő összeggel az NN Biztosító is támogatja a szervezetet.

(Fotó: Zigi FW 2015, a Zigi Facebook oldaláról)