Megszűnik a marketingigazgatói poszt a Heinekennél

Karrier

A stratégiai célok gyorsabb elérése, a fogyasztói igényekhez való rugalmasabb alkalmazkodás és a költséghatékonyabb működés érdekében átalakítják a cég működési modelljét.

A Heineken N.V. által bejelentett legfontosabb változások a következők:

A működést négy régióba vonják össze. A korábbi Nyugat-Európa és Kelet-Közép Európa régió helyett Európát egységesen kezelik majd. A fókusz az uniós országokon lesz, a területet Stefan Orlowski, az amerikai régió jelenlegi elnöke vezeti majd. Az Afrika-Közel-Kelet régió kiegészül Oroszországgal és Fehéroroszországgal, ezáltal létrejön az Afrika, Közel-Kelet és Kelet-Európa régió, Roland Primez, a jelenlegi ázsiai-csendes-óceáni elnök vezetésével. Az amerikai és ázsiai-csendes-óceáni régió nem változik; előbbi vezetését Marc Busain (jelenleg CM/HEINEKEN Mexikó), utóbbiét Frans Eusman üzleti szolgáltatási igazgató veszi át.

A központi igazgatást áramvonalasítják. Ennek jegyében összevonják a marketing- és értékesítési igazgatói posztot, létrehozva a kereskedelmi igazgató (Chief Commercial Officer) állást, amelyet Jan Derck van Karnebeek, jelenlegi közép-kelet európai elnök és globális értékesítési igazgató (a képen) tölt majd be. (Alexis Nasard, a jelenlegi marketingigazgató, akinek vezetésével a cég az év hirdetője címet is elnyerte Cannes-ban, már korábban jelezte, hogy a cégen kívül folytatná karrierjét. Ő június 15-ével távozik.) A stratégiafejlesztési feladatokat elosztják a szervezeten belül és a stratégiai igazgató posztot megszüntetik. A globális üzleti szolgáltatásokat a pénzügyi igazgató alá szervezik át. Ezt követően az ügyvezetésnek jelentő menedzsment-csapatokat is átszervezik majd a döntéshozatal egyszerűsítése érdekében. A végső cél a működési profit évi 40 bázispontos növelése.