A városokban nyerne az Adidas

Márkák

A sportmárka ötéves terve behozni a Nike-t, és ehhez a világ nagyvárosainak trendformáló hatását is segítségül hívná.

„A globális márkák a világvárosokban születnek” – mondja Roland Auschel, az Adidasnemzetközi értékesítési vezetője. A cég álláspontja szerint a fókuszpontként szolgáló nagyvárosokban alakul ki egy-egy márka imázsa, és ez sugárzik ki a többi területre. Ennek alapján a márka erőfeszítéseit hat városra – New York, Los Angeles, London, Párizs, Sanghaj, Tokió – összpontosítják a jövőben.

Herbert Hainer vezérigazgató azt is elismerte, hogy az elmúlt években a funkciók szerint tagolt szervezet egyre inkább figyelmen kívül hagyta a vásárlók igényeit, és részben ez vezetett az észak-amerikai piacon a második hely elvesztéséhez, valamint a csökkenő nyereségességhez is. Az agilitás visszaszerzésének egyik eszközeként néhány termék – nagymértékben robotizált – gyártását közelebb költöztetik a felvevőpiacokhoz, hogy a korábban akár hathetes ázsiai szállítási időket csökkentsék. A tizenéveseknek szánt NEOalmárka esetében pedig már bizonyított az innováció felgyorsítása is: az új termékek 45 napon belül a polcokra kerülhetnek, szemben az iparágban szokásos 12-18 hónapos ciklusokkal.

(Forrás: Marketing Week via WARC, fotó: az Adidas pekingi márkaközpontja)

SOCIAL MEDIA