2015-ben már nyereséges lesz az Auchan

Márkák

A sajátmárkák választékának bővítése és a hűségprogram is fontos elemei az áruházlánc stratégiájának.

2014-ben az Auchan Magyarország Kft. 326 milliárd forintos éves bruttó forgalmat ért el 19 áruházban és a hozzájuk tartozó 16 üzemanyag töltőállomáson. A vállalat adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredménye (EBITDA) az elmúlt évben 8,5 milliárd forintra emelkedett, amely 52 százalékos fejlődést jelent. 2014-ben a vásárlók száma az előző évhez képest 2 millióval emelkedett, elérte a 42 milliót. A kiskereskedelmi lánc a működési költségeit 3,6 százalékkal csökkentette: többek között az energia- és karbantartási költségek további mérséklésével, a csomagolóanyag- és a reklámköltségek újragondolásával.

Az áruházlánc 2014. október 3-án mutatta be az Auchan Bizalomkártyát, mellyel törzsvásárlói számára nyújt kedvezményeket. A programra három hónap alatt több mint 170 ezer vásárló regisztrált az áruházakban vagy az interneten.

2014-ben folytatódott a sajátmárkás termékek fejlesztése, a választék bővítése, miközben a termékcsoportok forgalmi részesedése nőtt. 2014-ben több mint 300 új első áras és mintegy 400 Auchan márkás terméket vezetett be a kiskereskedelmi lánc. A vásárlók Magyarországon jelenleg mintegy 4 400 sajátmárkás termék közül válogathatnak, melyekből közel 1 300 élelmiszer.

Dominique Ducoux, az Auchan Magyarország Kft. vezérigazgatója szerint 2015-ben az előzetes terveknek megfelelően nyereséges lesz a vállalat. Ebben az évben elindítják e-kereskedelmi tevékenységüket, valamint megteremtik a franchise és az 5000 m2 alatti alapterületű áruházak megnyitásának feltételeit is.

2015-ben kiemelt figyelmet fordítanak a Bizalomkártya program fejlesztésére, valamint 800 új sajátmárkás terméket fognak bevezetni, egyre több prémium minőségű termékkel bővítve a sajátmárkás kínálatot.

(A képen a 2001 óta létező francia házhozszállító oldal, az Auchandirect nyitóoldala látható. A vállalatcsoport hivatlosan 2010 óta kezeli önálló divízióként az e-kereskedelmet.)

SOCIAL MEDIA