„Egyedi megoldásokra sarkalljuk a régió országait”

Inspiráció

Határtalan című sorozatunkban Magyarországon élő, külföldről származó márkaépítőkkel beszélgetünk. Matthieu Degrave után Tomislav Himbelével, a Microsoft Mobile Devices and Services részlegének regionális marketingigazgatójával beszélgettünk a helyi trendekről és arról, mit talál egyedinek a magyar fogyasztókban.

Mióta él itt, és mi hozta vagy vonzotta Magyarországra?

Több mint két éve dolgozom Magyarországon. Mivel Budapesten van a közép-kelet-európai régiós központunk, éltem a lehetőséggel, hogy a cégen belül nemzetközi környezetben dolgozzak. Maga az elhatározás nem volt nehéz. Budapest egy gyönyörű város és csupán három órára fekszik az otthonomtól, ami nemcsak a hazautazást, hanem a régió más városainak megközelítését is megkönnyíti.

Eredetileg honnan származik? Élt/dolgozott más országban is, mielőtt Magyarországra költözött?

Horvátországból, Zágrábból származom. Mivel 15 éve dolgozom nemzetközi cégeknek, korábban is sokat utaztam, de Budapesten kívül előzőleg nem volt külföldi munkahelyem. Mostanra már azt mondhatom, bárhová is visz a munkám, mindenhol jól érzem magam, főleg, ahol kedvesek az emberek, és a budapesti iroda esetében ez teljes mértékben igaz.

Mik az előnyei és hátrányai annak, ha valaki külföldiként tevékenykedik a marketing területén?

Külföldön élni és dolgozni azért is nagyszerű, mert számos különböző üzleti gondolkodásmódot ismerhetsz meg, amely egyrészt motivál, másrészt kiszélesíti a vállalati marketing látókörét és így folyamatosan újat tanulhatsz. Amikor az ember egy cégen belül egy régióért felelős, a mindennapi munka nagyon összetett és kihívásokkal teli, de ha valaki kimagasló eredményeket ér el, a siker is sokkal nagyobb. Igyekszünk megosztani az országok között a hasznos ismereteket, de emellett innovatív, kreatív és egyedi megoldásokra is sarkalljuk őket. Ez az egész csapat motorja, és ez tesz mindenkit különösen motiválttá. Természetesen mindez olyan munkakörnyezetet feltételez, amely támogatja ezt a fajta hozzáállást, a Microsoft esetében pedig ez a feltétel teljesül. És ahogy korábban már mondtam, Zágráb sincs messze, csak néhány óra autóval, így a magánélet és a munka egyensúlyára is oda tudok figyelni.

Mi az, ami különleges a magyar fogyasztókban – akár a régió más országaihoz hasonlítva?

Nagyon nehéz összehasonlítani a régió különböző országainak vásárlóit, de azt mondhatom, hogy a magyar piac meglehetősen árérzékeny, és az emberek a pénzükért a legjobb minőséget várják el. Ezért olyan népszerűek a Lumia telefonok, hiszen ezek a készülékek ársávtól függetlenül mindenki számára elérhetővé teszik az innovatív technológiai megoldásokat.

Melyik a kedvenc magyar márkája és miért?

Túró Rudi! Nem nehéz kitalálni, hogy miért! 🙂

A legújabb Lumia készülékek nemrég mutatkoztak be, immáron az új Microsoft márkanév alatt. Milyen volt a piac fogadtatása?

Microsoft a világ egyik legértékesebb márkája, és a helyi felméréseink megerősítették, hogy ezzel a régió vásárlói is egyetértenek. Nemrég piacra dobtuk az első okostelefonokat a Microsoft égisze alatt, és nem volt meglepetés számunkra, hogy beváltotta a hozzá fűzött reményeket. Az új Lumia készülékek a legfrissebb Microsoft szolgáltatásokat kínálják, és a célunk, hogy innovatív megoldásainkat mindenki számára elérhetővé tegyük.

Mik az újramárkázás legnagyobb kihívásai itt Magyarországon és a régióban?

Valójában nem volt szükség az újramárkázásra, mivel a Microsoft korábban is és most is egy megbízható és közismert márkanév Magyarországon. Az embereket érdekelte a Lumia készülékek jövője, és mostanra megértették, hogy okostelefonjaink továbbra is a megszokott minőséget és innovációt kínálják. A Microsoft rendszeres szoftverfrissítéseket biztosít, és a Windows Store naponta gazdagodik helyi és nemzetközi alkalmazások sorával. Célunk, hogy mindenki megtalálja számításait készülékeinkkel és szolgáltatásainkkal.

Milyen fogyasztói/marketing trendeket lát érvényesülni Magyarországban? Összhangban vagyunk a nemzetközi trendekkel, vagy más sajátosságok jellemzők erre a régióra?

Az embereket Magyarországon is érdeklik az új technológiák és az okostelefonok, csakúgy, mint a világon bárhol máshol. A Windows 10 bejelentése mindannyiunk számára izgalmas időszakot tartogat.

Ugyan a magyar piac kisebb, a vásárlók keresik az innovatív megoldásokat és a lehető legjobb ár-érték arányú eszközöket.

Megemlítene egy Ön számára kedves mozzanatot az itteni karrierjéből?

Kedvenc „pillanatom” immár két éve tart. Egy olyan marketingszervezet felépítésén dolgozunk, ami megfelel az állandó változásoknak és kihívásoknak. A csapat állja a sarat és a változások közepette is arra koncentrálunk, hogy nagyszerű termékeket és szolgáltatásokat kínáljunk vásárlóinknak. Erőfeszítéseinket mind a szervezeten belül, mind azon kívül felismerték és elismerik, hiszen piaci részesedésünk és az elégedett vásárlók száma egyaránt folyamatosan növekszik.