Rendezvénymarketing-konferenciát szervezett a Marketing Commando

Piac

A több mint 200 kkv részvételével megrendezett eseményen arról esett szó, hogyan lehet megtölteni egy rendezvényt – akár újra és újra.

„Akkor lesz teltházas egy rendezvény, ha a vevők úgy érzik, kihagyhatatlan, mellette pedig szisztematikusan reklámozzuk“ – mondta előadásában Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Ahhoz, hogy egy rendezvény kihagyhatatlan legyen, több dolognak kell teljesülnie. A legfontosabb, hogy a rendezvény legyen jól pozícionált, fókuszáljon egy szakterületre vagy a célpiac egy részére. Így hatékonyabban tudunk kommunikálni és a vevő úgy érzi, hogy a rendezvény neki szól, tudja, miért érdemes elmenni rá. Fontos arra is figyelnünk, hogy ne a saját érdeklődésünknek, hanem a közönségének próbáljunk megfelelni.

A kihagyhatatlan rendezvény további fontos eleme az újdonság. Ha valami új, akkor úgy érezzük, hogy érdekes és fontos. Különösen egy olyan eseménnyel szemben, amelyik ugyanolyan, mint mindig.

Tovább fokozza egy rendezvény csáberejét a gyors eredmény ígérete. Bármit ígérhetünk, ami fontos a vevőnek, csak legyen igaz. Például ígérhetjük, hogy a rendezvény tökéletes választás kezdőknek. Emellett a kihagyhatatlan rendezvényeknek rendszerint újszerű és meglepő koncepciójuk van. Kitűnő példa erre a szingliknek szóló főzőtanfolyam.

Azonban a kihagyhatatlan rendezvényt sem lehet megtölteni hirdetés nélkül. Hirdessük meg a rendezvényt és hagyjunk elég időt a kampányra. A Marketing Commando például az egyik prémium konferenciáját már egy évvel a rendezvény előtt hirdetni kezdi. Érdemes online és offline eszközöket is használni, mert sokkal jobb eredmények érhetők el. Online eszközök közül kiemelt szerepet kaphat a saját honlap, a Facebook-oldal, a Youtube-csatorna és a hírlevelek, melyek esetében a vevőszerzést követni, mérni is szükséges. A médiakommunikáció, a releváns médiumokra kiterjedő PR-munka szintén elengedhetetlen.

Ahhoz, hogy kitehessük a teltház táblát, egy ellenállhatatlan ajánlatra is szükség van. A rendezvények ajánlata legtöbbször csak ez: vedd meg a jegyet. Vonzóbbá tehetjük az ajánlatot, ha a jegy mellé például valamilyen ajándékot kínálunk, vagy ha a jegy ára levásárolható.

A legtöbb vállalkozás úgy tekint a rendezvényre, mint egy termékre, holott az a legtöbb esetben egy hatékony marketingeszköz. Az elsődleges célja nem az, hogy profitot termeljen, hanem az ügyfélszerzés, vagy akár a meglévő vevők megtartása – mondta Wolf Gábor.

A rendezvény, mint marketingeszköz szinte minden iparágban használható. A konferencia résztvevői között a teljesség igénye nélkül volt kaszkadőr, szálloda, egészségügyi vállalkozás, IT szolgáltató, coach, ügyvéd, nyelviskola, adwords ügynökség, pénzügyi tanácsadó, fogorvosi klinika, média.

Ami pedig a rendezvényekben rejlő érzelmi töltetet illeti, Janata Krisztina szavaival: „A jó rendezvény az, amelyre bejössz félelemmel és hazamész bátorsággal.”