Hercegnők helyett sportolók

Piac

A régi sztereotípiák már nem feltétlenül érvényesek a lányoknál, önbizalom-növeléssel viszont jó pontokat lehet szerezni náluk.

A Little Miss Understood című jelentés szerint, melyet a gyerekkutatásokra specializálódott The Pineapple Lounge készített 1070, 8 és 14 év közötti brit kislány megkérdezése alapján, a klasszikus sztereotípiák már nem érvényesek. Íg például a 8-10 évesek 27 százaléka nem kedveli a hercegnőket és a rózsaszínt, arányuk pedig 38 százalékra emelkedik a 11-12 évesek és 39 százalékra a 13-14 évesek körében. És míg 41 százalékukat érdeklik a celebek, sokkal többjük, 59 százalékuk kedveli a videójátékokat.

A szerepmodellek sem az elvárásoknak megfelelően alakulnak: Miley Cyrus csupán 7 százalék számára példakép, ellentétben Jessica Ennis-Hill olimpiai hétpróbázóval, akire 40 százalék szeretne hasonlítani.

A kutatás arra is kitért, mivel tehető vonzóvá a fiatl lányok számára egy márka: a válaszadók fele azt várja, hogy egy márka szórakoztassa, 44% azt, hogy tegye vonzóvá, 39% azt, hogy növelje az önbizalmát, míg 38%, hogy kérje ki a véleményét.

(Forrás: Marketing Week via WARC)