Fókuszt vált a Sony

Márkák

A nagyobb nyereség és növekedés érdekében az intenzív verseny sújtotta szektorokból – mint a mobiltelefon vagy a tévékészülék – akár ki is vonulhat a cég.

Sony három éven belül 25-szörösére növelné üzemi nyereségét és 10 százalékos tőkemegtérülést céloz meg, mégpedig profitábilis üzletágaira, a fényképezőgép-szenzorokra, a játékkonzolokra és a szórakoztatásra összpontosítva – jelentette be a cég elnök-vezérigazgatója, Kazuo Hirai. Ez egyúttal azt is jelentheti, hogy a cég – eladás vagy partneri megállapodások formájában – búcsút vesz az olcsó gyártók és a nagynevű versenytársak által egyaránt szorongatott üzletágaitól, mint az okostelefonok vagy a televíziókészülékek gyártása. A növekedést és nyereségességet biztosító stratégiaváltásra nagy szüksége lenne a vállalatnak, amely az elmúlt hét üzleti évéből hatot veszteséggel zárt. A Sony nemrég már eladta PC-divízióját és kiszervezte a televíziógyártást, valamint megvált több ezer alkalmazottjától.


Bár a Sony már távol került attól az időtől, amikor még a Walkman és Trinitron márkái uralták a szórakoztatóipart, elemzők szerint a jelenlegi technológiái és hollywoodi beágyazottsága még mindi erős játékossá tehetnék ezen a piacon – írja a Reuters.Az egyes üzletágak nagyobb döntési szabadságot kapnának a vezérigazgató bejelentése szerint. Célul tűzte ki a Playstation felhasználók számának növelését, a Media Networkscsatornái nézettségének emelését, a televíziós programgyártás erősítését és a zenestreaming felé fordulást is.

(Fotók: Sony Corp)

SOCIAL MEDIA