Nem csak az eladás lehet a retargeting célja

Piac

A marketingesek többsége már a márkaismertség növelésére használja a módszert. Vigyázni kell azonban, hogy ne dühítsük fel a fogyasztót.

Az AdRoll retargeting-specialista 250 marketingest kérdezett meg Franciaországban, Németországban, Írországban és az Egyesült Királyságban, és arra az eredményre jutott, hogy 39 százalékuk online büdzséje negyede és fele közötti hányadát már most is retargetingre költi.

Még érdekesebb tanulság, hogy 60 százalékuk esetében az elsődleges cél a márkaismertség növelése. A prioritások sorában második helyre szorult a módszer hagyományos erősségének tekintett értékesítésnövelés (57%), míg 51% a fogyasztók megtartása céljából alkalmazza.

Arra azonban érdemes figyelni, hogy – mint egy korábbi kutatásból kiderül – a fogyasztók többségét az elsőre érdekesnek tartott reklámok az ötödik találkozásnál már zavarni kezdik, tíz alkalom pedig kifejezetten feldühíti őket.

(Forrás: WARC)