Márkás főember kerül a McDonald´s élére

Karrier

Az étteremlánc az utóbbi időben nem nagyon találja magát, így nem meglepő a hír, hogy távozik a korábbi elnök-vezérigazgató.

Steve Easterbrook váltja Don Thompsont a McDonald’s élén. Utóbbi szakember 25, a cégnél töltött év után távozik március 1-jén. Bár a közlemények többnyire virágnyelven fogalmaznak, az érezhető a sorok között, hogy nincs más elfogadható eredmény, mint a vállalati működés és eredményesség rendbetétele záros határidőn belül.

Steve Easterbrook személyében nemcsak egy brit kerül az ikonikus amerikai márka élére, hanem olyan szakember is, aki számára központi kérdés a márkázás. Ezt megelőzően ugyanis nemcsak a cég ügyvezető alelnöke volt, hanem branding területen annak első embere is. A márkázási kérdések mellett hozzá tartoztak a marketing egyéb területei, így a termékfejlesztés és a digitális kezdeményezések is. A CEO pozíció sem ismeretlen számára, korábban az európai operációért felelt.

Az mindenképpen izgalmas, hogy a mostanában szenvedő cég a márkázásban járatos első embertt kap. Persze megvoltak ennek az előzményei, az utóbbi időben többször is érkeztek hírek a márkafrissítési, illetve a marketingstratégia átgondolásáról szóló kísérletekről. Idén januárban megtudhattuk: a brand ezentúl elsősorban a pozitív szemléletre, a szeretetre helyezi a hangsúlyt.

Tavaly júliusban pedig átfogó, 18 hónapra szóló marketingprogramot jelentettek be. Ez utóbbi keretében az alapok teljes átgondolását tűztük ki célul a marketing, a szolgáltatásfejlesztés, a márkaértékek és a kínálat területén. Az új vezető kinevezése újabb jel arra vonatkozóan, hogy ezt a törekvést a McDonald’s komolyan veszi. Igaz, nincs más választásuk, ha mind a renoméjukat, mind a pénzügyi eredményeiket rendbe akarják tenni a hazai piacukon, azaz az Egyesült Államokban.