Saját cégre vált a Skechers

Márkák

A kaliforniai cipőmárka Közép-Kelet-Európában Skechers CEE Kft. néven saját tulajdonú leányvállalatot hoz létre, melyen keresztül termékeit forgalmazza.

Skechers tervei szerint a következő három-öt évben megduplázza kelet-közép-európai forgalmát férfi-, női- és gyerekcipő választékának bővítése, valamint új és meglévő piacain az értékesítési pontok számának növelése révén.

A vállalat már korábban is terjeszkedett a kontinensen: 2002-ben Belgiumban nyitotta meg európai disztribúciós központját, melyet 2009-ben, majd 2014 közepén is bővített a megélénkülő eladások eredményeképpen. (2002 és 2013 között a cég forgalma megnégyszereződött a földrészen.)

„Közép-Kelet-Európában mintegy két évtizeden keresztül sikeresen forgalmaztuk termékeinket disztribútorokon keresztül, az utóbbi néhány évben azonban azt tapasztaltuk, hogy folyamatosan nő a kereslet a régióban a Skechers termékek iránt, és egyre több lehetőség nyílik meg előttünk” – mondta Michael Greenberg, a cég elnöke. „Úgy gondoljuk, eljött az ideje annak, hogy világszerte forgalmazott márkás termékeink széles kínálatára támaszkodva tovább növekedjünk – és egy 100%-os tulajdonunkat képező leányvállalat lehetővé teszi számunkra tőkebefektetésünk megfelelő kiaknázását, és a termékeink, valamint logisztikai és üzleti modellünk kínálta előnyök kihasználásával el tudjuk érni a kitűzött növekedési célt.”

Skechers CEE Kft. új területi vezetője a cipőiparban veteránnak számító Petar Dulic lesz. Dulic korábban a Skechers egyik forgalmazójának, az Office Shoes-nak volt résztulajdonosa és vezérigazgatója, és részt vett a márka bevezetésében 1997-ben, majd felügyelte a forgalmazási tevékenységet Szerbiában, Bosznia-Hercegovinában, Montenegróban és más szomszédos országokban. Eddig több mint 130 Office Shoes üzlet megnyitása fűződik a nevéhez. 13 országban szerte a régióban, számos nemzetközi márka bevezetési tárgyalásait folytatta le, és szerepet vállalt az ezzel kapcsolatos ingatlanvásárlásokban, kis- és nagykereskedelmi ügyek intézésében, a marketing-, forgalmazási és stratégiai tervek elkészítésében.

„A megfelelő infrastruktúra, szakértelem és a páratlan marketingtámogatás birtokában a Skechers számára minden adott ahhoz, hogy nagyobb forgalmat érjen el Kelet-Európában” – magyarázta Dulic.

A Skechers CEE Kft. tevékenységi területébe a következő országok tartoznak: Albánia, Bosznia-Hercegovina, Bulgária, Horvátország, a Cseh Köztársaság, Magyarország, Koszovó, Makedónia, Moldova, Montenegró, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia. A vállalat tervei szerint a központ Budapesten lesz, és az egyes országokban regionális bemutatótermek működnek majd.

(Forrás: MTI, Skechers USA, Inc.)