Hol veszítenek jelentős profitot a magyar vállalkozások?

Piac

Egy európai kis-, és közepes vállalati felmérés szerint a cégvezetők közel 73%-a azt állítja, hogy a legtöbb megkötött üzletét az üzleti kapcsolatrendszerének köszönheti.

A modern cégvezetők nagy hangsúlyt fektetnek az üzleti kapcsolatépítésre (kooperatív információcsere más cégvezetőkkel), és a kapcsolati hálójuk rendszeres építésére. A nagyobb profit érdekében bizalmat építenek más, nem konkurens cégvezetőkkel, hogy a kialakított együttműködéseken keresztül új kapcsolatokat, információkat, lehetőségeket és erőforrásokat szerezzenek, ami a cégük nagyobb forgalmához és optimalizált kiadásokhoz vezet.

Több legyet ütnek egy csapásra

Amellett, hogy maximalizálják cégük bevételeit, minimalizálják a költségeket. A piacukra egyre jelentősebb befolyással bírnak, mert a stratégiai partnereik segítségével alacsonyabb árat és jobb minőséget biztosítanak. Ennek alapfeltétele, hogy a stratégiai szövetségesek megosztják egymással az erőforrásaikat – így gyorsabban és jobb ajánlattal tudják megszólítani a célpiacukat, mint a versenytársaik. Egyre nagyobb és biztosabb piacot építenek, és maximalizálják a profitjukat is. Ehhez a pozitív spirálhoz viszont cégvezetői bizalom kell…

Miért van ennek ellenére egy negatív gazdasági spirál?

A cégvezetők 99%-a fél az együttműködésektől (bizalmatlan), vagy nem látja, nem veszi észre az üzleti potenciált a kooperációban. Ez a gondolkodásmód kiélezettebb piaci versenyhez, alacsonyabb árakhoz, és sokkal kisebb nyereséghez vezet. A szűkös profit általában rosszabb minőséggel és alacsonyabb szintű ügyfélkiszolgálással jár, amely elégedetlen ügyfeleket eredményez. Ezáltal csökken a cég forgalma, és begyűrűzik a negatív gazdasági spirál, ami egyre több vállalkozás halálának az alapvető oka.

Van-e kiút ebből a helyzetből a cégvezetők számára?

Van, de ehhez az alábbi 3 dolog elengedhetetlen számukra:

  1. Kooperatív szemlélet és nyitottság az együttműködésekre.
  2. Személyes networking készségek, ami az együttműködések kialakításához elengedhetetlen tudás. Senki nem születik az üzleti kapcsolatépítés mesterének, de tanulható képesség.
  3. Cégvezetői fórumok, ahol a cégvezetők rendszeresen találkozhatnak egymással, és felépíthetik az együttműködésekhez szükséges bizalmi alapot.

Az üzleti kapcsolatépítés trendjéről bővebben 2015.01.29-én a II. Magyar Marketing Fesztiválon hallhat, ahol először mutatkozik be a Networking Aréna, mint társrendezvény.
A Networking Aréna résztvevői számára az elmélet mellett gyakorlatban is megmutatják a gyors és moderált üzleti kapcsolatépítést, mint a gyümölcsöző üzleti együttműködések kialakításának módszerét. Ebben házigazdaként a BCC Hungary üzleti kapcsolatépítő szervezet segít.