Teufeles van-e már?

Márkák

A BP Clothing az 1986-ban bemutatott Macskafogó című rajzfilm előtt tisztelegve különleges, limitált kollekciót dobott piacra.

A bemutató rendezvényen a kultikus film rendezőjétől, Ternovszky Bélától megtudhattuk, hogy annak idején három, nyugati viszonylatban is exportképes cikke volt az országnak: a komolyzene, a Pécsi Balett és az animáció; és ennek is köszönhették, hogy a filmterv végül koprodukciós partnerre talált. (A hivatalos hazai politika és finanszírozás nem favorizálta az „amerikai sikerfilmeket majmoló”, persze valójában azokat kifigurázó művet, viszont nem is akadályozták, hogy magántőkéből elkészülhessen.)

A magyar animáció jelenlegi helyzetét is áttekintették egy kerekasztal-beszélgetés keretében, amelyen elhangzott, hogy az olyan látványos sikerek, mint a Hirosimai Animációs Filmfesztivál díszvendégeként történő megjelenés mellett az oktatásban is kezd kialakulni egy sajátos, fiatalos stílus, egyfajta új iskola, ami felismerhetővé és szerethetővé teszi a magyar animációt a világban. Mindeközben a fiatal alkotók az együttműködésre, stúdiómunkára is alkalmasak, így nemzetközileg is keresettek.

Jakab Péter, a BP Clothing vezetője elmondta, hogy a Macskafogó széria ötlete nagyjából a márkával egyidős, és végül hosszas egyeztetéseket követően, de zökkenőmentes közös munkával születtek meg a termékek. Ternovszky Bélát pedig az unokája győzte meg az ügy fontosságáról: ő világított rá, hogy a BP milyen fontos helyet foglal el a mai fiatalok életében. Egyúttal sürgeti a Mr. Teufel-figurás ruhák megalkotását.

(A képen Ternovszky Béla és Jakab Péter a bemutatón.)

SOCIAL MEDIA