Mivel borít ki az e-kereskedelem?

Piac

A megkérdezett brit vásárlók közel felét frusztrálják az e-kereskedelmi oldalak. Csupán tíz percet adnak arra, hogy megtalálják, amit keresnek.

A Rackspace által megkérdezett 2000 brit vásárló egyharmada tíz perc, további egynegyede 15 perc múlva otthagyja az oldalt, ha nem találja, amit szeretne. 45 százalékuk más oldalt keres, 35% inkább letesz a vásárlásról, közel egynegyedük pedig elmegy egy hagyományos áruházba – írja a Business Money.

Ami az elégedetlenség fő okait illeti, 26%-uk szerint a kínált kategóriák nem követik az ő igényeiket, 25% szerint a keresési találatok nem illeszkednek az elvárásaikhoz, míg 20% arra panaszkodik, hogy csak egyetlen opciót kínál az oldal, 13%-uk pedig nem érzi elég személyre szabottnak az ajánlatokat. Ezen kívül zavarja őket a sok irreleváns pop-up, a túl széles és csak hosszadalmasan leszűkíthető találati lista és a fizikai üzletekétől elmaradó szolgáltatási színvonal is.

Nigel Beighton, a kutatást végző cég alelnöke szerint kétségtelen, hogy az internet olcsóbbá tette a vásárlást, de a felmérés eredményei szerint a vállalkozások mégsem tudják elég hatékonyan vásárlóvá tenni a böngészgető felhasználókat, elsősorban a korlátozott és bosszantó keresés miatt.

(Forrás: WARC)