Ellenálló a kutatói szektor

Piac

A brit piackutatók kreatív megoldásokkal és új technikák alkalmazásával tudtak felülkerekedni a válságon.

A brit piackutatók társaságának (Market Research Society) vezetője, Jane Frost szerint az idei MRS díjkiosztó is azt bizonyítja, hogy a piackutatói szektor erős és képes alkalmazkodni a változásokhoz. Az innovatív technológiák és módszertanok használatára a legnagyobb hatást elérő kutatás nagydíját elnyerő projektet hozta példaként: az Amgen gyógyszergyár és az Ipsos MORI a pszoriázissal élőket kutatta etnografikus módszerrel, mely során a betegek saját maguk készítettek videófelvételeket arról, hogyan élnek együtt betegségükkel, illetve hogyan próbálják azt elrejteni.

Reklám- és médiakutatás kategóriában a Channel 4 kapta a díjat a 4oD demográfiai célzásért. Partnerükkel, az MTM-mel együtt bebizonyították, hogy a big data és a kutatás összekapcsolásával forradalmi mértékben növelni tudták az online hirdetések hatékonyságát.

Az új fogyasztói insightokért járó elismerést a PepsiCo kapta fenntartható kutatási módszereiért, melyekkel a feltörekvő brazil középosztály körében valós idejű élménykövetéssel vizsgálta a márka és reklámjai megítélését.

(Forrás: WARC, fotó: PepsiCo)