Fekete péntek(ek)

Piac

Az eMAG a most pénteki akcióra készül – áruval és logisztikai háttérrel -, míg az Extreme Digital a múlt heti kampány tanulságait vonja le.

A Black Friday, vagyis a Fekete Péntek az Egyesült Államokból ered, ahol ez az év legnagyobb bevásárló eseménye. Tavaly az amerikaiak több mint 57 milliárd dollárt költöttek el a Black Friday időszakában. Ez a nap az ünnepi bevásárlási időszak kezdete – közel ötven éve a hálaadást követő első pénteken – ebben az évben épp november 28-án. 2014-től az eMAG november 28-án Magyarországra is elhozza a Black Friday eseményt.

A korábbi években más országokban szerzett tapasztalatok alapján óriási előkészületek előzik meg az eMAG-nál a most péntekre eső eseményt. Kifejezetten erre az akcióra több mint 100.000 terméket halmoztak fel, 150 kamionnyi fuvart szentelnek csak erre az alkalomra, a gondtalan vásárlási élmény érdekében pedig a webáruház több mint 200 informatikai szakembere dolgozik ezen a napon, az informatikai infrastruktúrára pedig mintegy 312 millió forintnyi összeget költöttek.

Az Extreme Digital – hagyományteremtő céllal, több hazai oldal mellett – már múlt héten meghirdette a maga fekete péntekjét. A kampány pénteken 600.000 látogatót vonzott az oldalra, az egész hétvégén pedig közel egymillióan keresték fel a webshopot. Ők összesen 17.000 rendelés során 30.000 akciós terméket vásároltak 700 millió forint értékben. A terhelést nehezen bírta az Extreme Digital oldala, ennek jelentős visszhangja volt az online térben.

„Számunkra is tanulságos volt, hogy milyen sok embert vonzott hozzánk a Black Friday. Ennek kapcsán két döntést hoztunk: 2015 áprilisában egyetlen napig hasonlóan magas kedvezményeket fogunk nyújtani ügyfeleinknek, illetve olyan informatikai fejlesztésekbe kezdünk, amelyek garantálják, hogy legközelebb egyetlen potenciális vásárló se szoruljon ki a weboldalról‟ – mondta el Várkonyi Balázs, az Extreme Digital ügyvezetője.