Erős márkák és innováció hajtják előre a Reckitt Benckisert

Piac

A vállalat számos, makrogazdasági problémákkal küzdő piacon is növekedni tudott az erős márkáknak és a stratégiai szegmensekben piacra dobott új variánsoknak köszönhetően.

Az év első 9 hónapjában a Reckitt Benckiser forgalma – organikus szemléletben és az árfolyamhatásokat kiszűrve – 3 százalékkal növekedett az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb emelkedést (11%) az egészségügyi márkák hozták, a háztartási márkák 1, a higiéniás termékek 2 százalékkal magasabb eladásokat produkáltak az előző évinél, míg az új vállalati stratégiai fókuszon kívül eső ún. portfólió-márkák 12 százalékkal csökkentek. (A Schollt, mint lábbeli-márkanevet pedig már korábban licencbe adta a RB az Aureliusnak.)

Az egészségügyi márkák körében a kiemelt brandek teljesítettek jól (a Mucinex kivételével): a Scholl lábápolók a Velvet Express Pedi családdal, a Durex az új Real Feel óvszerekkel, a Nurofen a Nurofen Expresszel, a Gaviscon pedig a Double Actionnel, valamint az új MegaRed változattal.

A bevétel legnagyobb hányadát adó higiéniás termékek esetében a vállalat nagy növekedési potenciállal számol, viszont ezek erősebben ki vannak téve a fejlődő piacok hullámzásainak is. A Finish emellett az európai és észak-amerikai piacokon is kihívásokkal találkozott, a Dettol/Lysol/Sagrotan viszont, ha a korábban tapasztaltnál lassabban is, de növekedni tudott a fejlődő piacokon.

A háztartási márkák is az innovációra építenek: az Air Wick új gyertyái és elektromos készülékei az intenzív felhasználókat célozzák, a Vanish pedig 30 másodperces folttisztítás ígéretével vezette be a brit piacon új változatát, a Goldot.

Ami a piacokat illeti, a harmadik negyedévben (és az év első kilenc hónapjában összesítve is) a RUMEA-régió növekedett a legintenzívebben: az orosz piac a rossz makrokörnyezet ellenére is erősödött, valamint Törökország és Dél-Afrika is kiemelkedően jól teljesített. Az ENA (Európa és Észak-Amerika) régióból az Egyesült Államok piaca küzdelmes, Európa viszont ígéretes: az Egyesült Királyságban stabilan jól fogynak az RB márkái, a déli államok közül Olaszország és Spanyolország is visszatért a növekedés útjára, ellenben Németország az ígéretes első félév után lelassult. A LAPAC régió (Latin-Amerika, Ázsia, Csendes-óceáni térség) már kevésbé sikeres: ugyan minden alrégió növekedett, de sok a kihívással küzdő ország is: Brazília makrogazdasági gondokkal szembesült, míg Indiában a korábbi látványos növekedés lassult le.

Az év egészére a Reckitt Benckiser a 4-5 százalékos terv alsó határához közeli növekedést vár, miközben tovább folytatja hatékonyságjavító programjait.