Négy százalékkal növekedett a luxuskonglomerátum forgalma

Márkák

A bizonytalan gazdasági helyzet ellenére a legtöbb termékcsoport jól teljesített, nem utolsósorban a márkák innovációinak köszönhetően.

A világ vezető luxuskonglomerátuma, az LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton bevételei 4 százalékkal, 21,4 milliárd euróra emelkedtek az év első kilenc hónapjában. A csoport valamennyi üzletága növekedett, kivéve a Borok és Szeszesitalok szegmenst, amelyet a kínai kereskedők készletcsökkentése negatívan érintett. Ugyanakkor a Hennessy konyak az Egyesült Államokban, a pezsgőmárkák pedig Amerikában és Japánban tudtak erősödni.

Divat és Bőráruk üzletág 3 százalékkal növekedett. A zászlóshajó Louis Vuitton innovatív szakaszban van, Nicolas Ghesquière irányításával és hat híres tervező közreműködésével megalkotott új Monogram kollekciója pedig a negyedik negyedév nagy szenzációja lehet. A Fendi és a Céline a bőráru- és cipőválasztékuk mellett üzlethálózatukat is bővítik, míg a GivenchyBerluti és a Kenzo pozíciója is erősödik.

Az Illatszerek és Kozmetikumok üzletág a piaci átlag felett, 8%-kal tudott növekedni, nem kis részben a Christian Dior parfüm-klasszikusok, mint a J’Adore reneszánszának, valamint a Dior Addict sikerének. A Guerlain az új férfiparfüm, a L’Homme Idéal piacra dobása mellett prémium bőrápoló vonala, az Abeille Royale növekvő sikeréből is profitált.

Az Órák és Ékszerek terén 5%-os volt a növekedés. A harmadik negyedév különösen erős volt a Bvlgari ékszerek számára, miközben a többmárkás üzletek a bizonytalan gazdasági kilátások miatt visszafogták órabeszerzéseiket. Ezt a Bvlgari új női órája, a Lvcea (a képen), valamint az Hublot ikonikus termékei iránti kereslet valamelyest ellensúlyozni tudta.

Válogatott Kiskereskedelem 8%-ot erősödött. A DFS fenn tudta tartani reptéri tevékenysége szintjét, miközben egyes turisztikai desztinációk forgalma visszaesett a gazdasági és politikai helyzet következtében. A Sephora piaci részesedése növekedett a kulcspiacokon, különösen az Egyesült Államokban és a Közel-Keleten. Az online kereskedelem valamennyi régióban gyorsan fejlődik.

Az LVMH a bizonytalan gazdasági kilátások közepette is folytatni kívánja innovációra és a legnagyobb növekedést ígérő piacokra épülő stratégiáját, és továbbra is bízik márkái erejében, valamint alkalmazottai szaktudásában – írja a cég közleménye.

(Fotó: Bvlgari)