A szerverpiacon is elsőségre tör a Lenovo

Márkák

A kínai Lenovo megvásárolhatja az IBM alsó kategóriás szerver üzletágát. Középtávon ebben a szegmensben is piacvezetővé kívánnak válni.

Elhárult minden szabályozási akadály, így a Lenovo megvásárolhatja az IBM alsó kategóriás (x86-os) szerver üzletágát. A vételár 2,1 milliárd dollár, amelyből hozzávetőlegesen 1,8 milliárd dollárt készpénzben, a többit pedig Lenovo részvényekkel egyenlítenek ki. A tranzakció kielégíti az összes szabályozási követelményt és a szokásos zárási feltételeket. Megkapta a Committee on Foreign Investment in the United States (CFIUS), az Európai Bizottság és a Kínai Gazdasági Minisztérium jóváhagyását. A zökkenőmentes átmenet érdekében a termékek karbantartását még hosszabb ideig az IBM fogja végezni. Az IBM x86-os szerver üzletágának alkalmazottai a Lenovo Enterprise Business Grouprészlegéhez kerülnek át.

A Lenovo az IBM személyi számítógép üzletágának 2005-ös megvásárlása után mostanra a világ legnagyobb személyi számítógép gyártójává vált, maga mögé utasítva az amerikai Hewlett-Packard Co. és a Dell Inc. vállalatokat és a szerver üzletág megvásárlásával most a két cég szerverpiacon élvezett vezető pozíciójának is közvetlen konkurenciát támaszt. Gerry Smith, a Lenovo ügyvezető alelnöke a Wall Street Journalnak adott interjúban közölte, hogy a végső cél a piaci elsőség megszerzése 5-7 éves távlatban. A kínai cég a felvásárlással egyelőre a 42,1 milliárd dolláros piac harmadik számú szereplője lesz. A fejlődés lehetőségét a Lenovo globális elérése és hatékonysága, valamint az IBM minősége, szolgáltatási színvonala és innovációs kultúrája ötvözésében látják.

A Lenovo értékesítési árbevételének jelenleg mintegy 80 százalékát a személyi számítógép üzletág termeli ki. A PC-piac telítődése miatt azonban a Lenovo diverzifikációra törekszik, ezért a most megvásárolt szerver üzletág mellett gyártási profilját mobil eszközökkel is tovább kívánja bővíteni. Jelenleg folyamatban van a Google Motorola Mobility üzletágának megvásárlása egy 2,91 milliárd dolláros üzlet keretében – ezzel az okostelefon-piacon is harmadik helyre lépne a cég.

(Forrás: MTI, Lenovo, fotó: IBM)