Nemzetközibb és üzletiesebb a Gombold Újra!

Piac

Idén már a régió tervezői is nevezhetnek, partnerként pedig nemzetközi divatpiaci szereplők és nagy márkák is beszállnak a rendezvénybe.

A Gombold Újra! öltözéktervező pályázat negyedik szezonjának döntőjét és a hozzá kapcsolódó Central European Fashion Dayst október 3-5. között rendezik a városligeti Műjégpályán. Tavaly még csak az inspiráció volt közép-európai, idén azonban már a régió valamennyi országából pályázhattak tervezők – sőt, a régióban élő, de távolabbról származó versenyzők is. A 189 pályázóból 70 érkezett a határon túlról, és összesen 19-ük munkája került a döntőbe. Az ő terveiken kívül még 14, már befutottnak számító hazai tervező divatshowjára kerül majd sor, és külön blokkokban bemutatkoznak a cseh, szlovák és lengyel divatélet fiatal tehetségei is.

A rendezvény megszervezésében a Design Terminál partnere a budapesti divathetet már évek óta jegyző Toni & Guy Fashion Week Budapest csapata, valamint a világszerte mintegy 30 divathétért – köztük New Yorkért és Berlinért – felelős IMG Fashion is. A rendezvény – és Budapest – nemzetközi divatéletbe való jobb betagozódását, valamint a tervek jobb piacosítását segíti az is, hogy a zárónap a nemzetközi beszerzők, buyerek részére szervezett zártkörű eseményé.

A Central European Fashion Days partnere három olyan cég is, amelyek számára a fiatal tehetségek támogatása mindig is fontos volt: a Heineken, a Mercedes-Benz és a Vodafone. A jegyértékesítésből származó bevételekből a szervezők – az aktív társadalmi szolidaritás erősítésének szándékával – az Ökumenikus Segélyszervezetet támogatják.