A marketingeseket is megcélozza az IBM új szolgáltatása

Piac

A Watson az IT mellett a marketing, a HR, a sales és a pénzügy számára lehet hasznos a cég szerint.

Watson Analytics néven indít új, felhő alapú szolgáltatást az IBM. A Watson Analytics olyan kognitív számítástechnikai szolgáltatás, amely a természetes nyelvi feldolgozás technológiáját alkalmazva ad előrejelző és vizuális elemzőeszközöket a különböző területeken dolgozó döntéshozók kezébe, olvasható a közleményben. Az IBM fejlesztése egyébként freemium modellben lesz elérhető, azaz az alapszolgáltatást díjmentesen lehet elérni, a többiért fizetni kell.

A Watson Analytics eszköztárában adatgyűjtés, adatfeldolgozás, elemzés és vizualizáció szerepel. Az pedig, hogy “a természetes nyelvi feldolgozás technológiáját” alkalmazza, praktikusan azt jelenti, hogy elvileg olyan kérdésekre képes választ adni az adatok elemzése nyomán, hogy “Hogyan lendíthetem fel termékeim forgalmát? Milyen juttatásokat érdemes bevezetnem, hogy megtartsam a dolgozóimat? Melyik ajánlatomból lesz a legnagyobb valószínűséggel szerződés?”

A többi IBM felhőszolgáltatáshoz hasonlóan a Watson Analytics is SoftLayer paltformon fut, és hamarosan elérhető lesz az IBM Cloud piactéren is. A béta verziót egy hónap múlva lehet kipróbálni.