Az álláshirdetéseken is nyomot hagy a marketingkommunikációs piac változása

Karrier

A Job szerint nagyobb hangsúlyt kell fektetni a vizualitásra, mint korábban.

A munkaerőpiac és a marketingkommunikáció egyaránt jelentősen megváltozott az utóbbi időben, ám ezt az álláshirdetések formája jellemzően még nem tükrözi, állítja a JobGrouphoz tartozó, munkaerőközvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó Job. Dobár Attila ügyvezető igazgató szerint két fontos folyamat látható: “Egyrészt vannak bizonyos iparágak, ahol a minőségi munkaerő iránti kereslet rendre meghaladja a kínálatot. Felborult az egyensúly, így az egyetemről frissen kikerülő pénzügyi, IT-s és mérnök szakemberek legtöbbször ‘lábon elkelnek’. Már az egyetem befejezése előtt szerződésük van, sőt nemegyszer már gyakornokként vagy ösztöndíjasként a cég korábban magához láncolta őket. A cégeknek az az érdekük, hogy minél több vonzó információt megosszanak magukról, és ezzel a legjobbak számára kívánatosak legyenek. Ugyanakkor azt is látjuk, hogy változnak a piaci szokások és ma már például a termékhirdetések egész másról szólnak. A munkatárskeresés piacára a megváltozott piaci szokások és marketingmódszerek mintha nem törtek volna be. Az érdeklődők betűtengeren kell hogy átrágják magukat, ha információhoz akarnak jutni. Szerintünk ez nem működik, új utakat kell keresni.”

Ennek jegyében a Job a szintén a csoporthoz tartozó BrandJob segítségével megújította a Facebook-oldalán megjelenő álláshirdetéseit. Első lépésként a július 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakra az álláshirdetések fókuszába a vizualitást helyezték,oly módon, hogy a megoldások – a cég érékeit nyomatékosítva – akár meglepőek, megdöbbentőek legyenek. “Úgy határoztunk, megdöntjük a ‘boldog ember mosolyog’ tabut. Nem hiszünk abban, hogy egy álláshirdetést kizárólag egy sármos mosoly tehet vonzóvá. Provokatív megközelítést választottunk, meggyőződésünk ugyanis, hogy első látásra világossá kell tenni azokat az értékeket, amelyeket egy vállalat képvisel. Ezek jelenthetik a cég és a számára legmegfelelőbb munkavállaló egymásra találásának alapját. A grafikai anyagokat beskáláztuk: a kicsit meglepőtől a végsőkig provokatívig, 5 csoportba soroltuk őket, és mértük a látogatottságot, illetve a továbbklikkelési arányt. Még nem vagyunk a folyamat végén, legalább 300 álláshirdetés alapján szeretnénk első körben mérleget vonni, de ötven-egynéhány hirdetés után is látjuk már, hogy a látogatók száma a sokszorosára ugrott. Egy olyan generációhoz szólunk, amely egy száz százalékig vizuális világban nőtt fel, nekik csak vizuálisan vonzó, kreatív módon megfogalmazott ajánlatot, illetve állást lehet eladni” – mondta Tóth Ákos Szilárd, a BrandJob marketingkommunikációs igazgatója.