A Coca-Cola és az Unilever a legokosabb

Márkák

A Warc nemzetközi versenyeredmények alapján rangsorolta a márkákat, illetve hirdetőket.

A verseny pontszámait a vállalatok által tavaly világszerte elnyert hatékonysági és stratégiai díjak alapján határozták meg. 75 verseny 1700 díjazottját vizsgálták; a helyezésen túl a verseny szigorúsága és nemzetközi szakmai presztízse határozta meg az egyes díjak súlyát. A hirdetők között az Unilever 550,7 pontot ért el, második a PepsiCo 431,3 ponttal, harmadik a The Coca-Cola Company 407,5-tel. Az első ötbe befért még a Mondelez International (284,7), valamint a Procter & Gamble (271,9).

Az egyes márkákat vizsgálva a Coca-Cola 274,0 ponttal nyert, jelentősen megelőzve a McDonald’s-ot (233,8) és a Vodafone-t (220,6).

A márkák mellett az ügynökségeket is rangsorolta a Warc. Kreatív ügynökségek közül az új-zélandi Colenso BBDO lett az első, hálózatok közül a BBDO Worldwide, a holdingoknál pedig az Omnicom került az élre.

(Forrás: Warc, fotó: The Coca-Cola Company)