A BMW a legsikeresebb a digitális térben

Márkák

Legalábbis egy német felmérés szerint. Az autós brand az Audit előzte meg.

Digital Brand Champion 2014-es tanulmánya szerint az Audit megelőzve a BMW a legsikeresebb márka a német digitális piacon. A Different és a Wirtschaftswoche közös felmérését harmadik alkalommal végezték el, idén 22 ágazat 125 márkáját hasonlították össze.

A lista első tíz helyezettje között a trónfosztott Audi és a BMW mellett az Adidas, a Sony, a Volkswagen a Mercedes-Benz, az O2, a HTC, a Vodafone és a Nike található meg. Mint ahogy azt a Sony példája is mutatja, sok változás történt a ranglistán: a japán márka a tavalyi 27. helyről került a lista negyedik helyére. Nagyot ugrott a HTC is, ezen kívül jól teljesített a L’Oréal, a Deutsche Bahn, a Telekom és a Commerzbank is.

Alexander Kiock, a Different ügyvezetője szerint a lista jól mutatja, hogy mekkora mozgás lehetséges egy év alatt a digitális világban. Hozzátette: arra is bizonyítékkal szolgál, hogy a digitális csatornákba és a közösségi médiába való befektetés közvetlenül kifizetődik, a sikeres márkák is egyre inkább használnak saját digitális platformokat.

A kutatás szerint a digitális korban egy márka sikere a márkamenedzsment négy területén nyújtott teljesítménytől függ: a vevő és a márka közötti interakciós pontok megfelelő összekapcsolásától, a releváns márkaértékektől, a vevőorientált kapcsolatoktól, illetve az új trendek felismerésétől és az új technológiák alkalmazásától, áll a Horizont.net összefoglalójában.

A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.