A márkakiterjesztések hajtották a LEGO-t

Márkák

A 15 százalékos első félévi globális bevételnövekedésben nagy szerepe volt a LEGO Movie termékek sikerének és a globalizációs stratégiának is.

LEGO bevétele 2014 első félévében 15 százalékkal bővült a múlt év azonos időszakához képest, a helyi pénznemben mérve, dán koronában pedig elérte a 11.504 milliárdos értéket. Az üzleti eredmény 12 százalékkal növekedett.

A pénzügyi eredmények kapcsán nyilatkozva a LEGO Csoport elnök-vezérigazgatója, Jørgen Vig Knudstorp a következőket mondta:

„A 2014 első félévében elért bevételünk több mint háromszorosa a hat évvel ezelőtti, 2008-as első félévi bevételünknek. Nagyon elégedettek lehetünk ezzel az eredménnyel, ami mutatja az elmúlt években tapasztalt igen nehéz gazdasági körülmények ellenére elért növekedést. A 2014 első félévének eredménye annak köszönhető, hogy olyan LEGO termékeket tudunk kifejleszteni, forgalomba hozni és forgalmazni, amelyek a világ minden táján a gyerekek kívánságlistáinak élén vannak. Különösen nagy örömmel tölt el minket, hogy az olyan klasszikusok, mint például a LEGO City, a LEGO Creator, a LEGO Technic és a LEGO Star Wars továbbra is erőteljes növekedést mutatnak világszerte.”

2014 első félévében a bevétel növekedéséhez jelentős mértékben hozzájárultak a LEGO Movie termékek, amelyek A LEGO Kaland című film 2014-es világpremierje kapcsán kerültek forgalomba. Az idei második félévben megjelenő DVD-változattól újabb lökést várnak az eladásokban.

„A fogyasztói értékesítés növekedése Európában, Észak- és Dél-Amerikában, valamint Ázsiában kétszámjegyű volt, amivel minden okunk megvan az elégedettségre, tekintve, hogy a globális játékpiac igen lassan indult be 2014-ben” – fejtette ki John Goodwinügyvezető alelnök és pénzügyi igazgató.

Az ázsiai térségben piaconként eltérően alakult a LEGO eladások növekedése. A fogyasztói értékesítést illetően a régión belül Kínában volt tapasztalható a legjelentősebb, több mint 50 százalékos növekedés. Ez alátámasztja a LEGO Csoport azon törekvéseit, hogy folytassa a vállalat globalizálását, hogy Ázsia a jövőben jelentős mértékben járulhasson hozzá a növekedéshez.

2014 áprilisában két fontos alkalom is kapcsolódott ehhez a törekvéshez: az első kínai LEGO gyár hivatalos alapkőletétele Jiaxingben, valamint az új sanghaji iroda felavatása, amely a LEGO Csoport öt fő nemzetközi irodájának egyike.

„Ázsiában hatalmas lehetőségek vannak, és mi még csak a tanulási szakaszban vagyunk, most építjük ki a kapacitásainkat a régióban. A gyár és az iroda a fizikai jelenlétünk komoly kiterjesztését jelenti a térségben. A szingapúri másik fő irodánk mellett a sanghaji iroda, valamint az új gyár lehetővé teszi, hogy a stratégiai szempontból fontos funkciók közel legyenek az ügyfeleinkhez, valamint a kínai és ázsiai gyermekekhez és szülőkhöz” – mondta el Bali Padda, a LEGO Csoport ügyvezető alelnöke.

A döntés, hogy LEGO gyár épüljön Kínában, közvetlen következménye a LEGO Csoport azon törekvésének, hogy a legfontosabb piacok közelében gyártsa termékeit. Ennek kapcsán Mexikóban júniusban befejezték az elsősorban az amerikai piacokat kiszolgáló monterrey-i LEGO gyár építését, Európában tovább folytatódott a csehországi LEGO gyár bővítése, Nyíregyházán pedig márciusban egy vadonatúj gyárat avattak fel. A dániai LEGO gyár mellett ezek a gyárak elsősorban az európai piacokon látják el termékekkel a gyerekeket.