Dizájndíjas a Zeneakadémia új arculata

Márkák

Red Dot díjat nyert a Zeneakadémia duális identitását kifejező, egységes és markáns arculata.

Az intézmény közlése szerint az új – többek között a programmagazint, az egyestés műsorfüzeteket, a névjegyeket, valamint a logócsaládot is tartalmazó – intézményi imázs több mint 7 ezer pályázat közül nyerte el a 24 tagú nemzetközi zsűri tetszését. A kommunikációs dizájnverseny corporate identity elnevezésű kategóriájában a világ zenei intézményei közül egyedül a Zeneakadémia érdemelte ki a Red Dotot, amelyet október végén adnak át Berlinben.

Szabó Stein Imre, a Zeneakadémia kommunikációs igazgatója kiemelte, hogy a tavaly októberben újra nyílt Zeneakadémia új arculatának megtervezésére alig fél évük állt rendelkezésre az Allison Group közreműködésével. Az új arculat megalkotásának alapja a Liszt Ferenc téri épület építészeti öröksége, motívumkincse, ikonográfiája, filozófiája, a századforduló budapesti szecessziója volt. A logó a nagyterem mennyezeti babérjából font körkoszorú a közepébe helyezett lanttal, valamint a legmodernebb betűtípussal szedett névből szerveződő egység. Az arany árnyalatait használó alaplogó a hagyomány és az integrált intézményi dualitás erős progresszivitását tükrözi.

A kiadványokat, a honlapot és a hirdetésportfóliót egységbe foglalja a Zeneakadémia színvilága. Az arculatot meghatározó, egyben a komolyzenét jelző ciánkék, az egyetemi események mélykékje, az opera aranya, a dzsessz izzó vöröse, a népzene vidám napsárgája és a jövő generációinak szóló programok zöldje azonnal felismerhető színkódrendszerré áll össze.

A végeredmény a külföld számára is azonnal beazonosítható, markáns identitású vizuális jelrendszer lett, amely a kiadványokban is megjelenik. A portfólió fő pillére az új honlap mellett a koncertmagazin, amely a részletes koncertismertetések mellett interjúkat, portrékat és tárca-esszéket közöl. A prémium magazinnal szemben az újrapapírra nyomtatott havi műsornaptár csak a praktikus információkat tartalmazza. A Zeneakadémia – szintén környezetbarát papírra nyomtatott – egyestés koncertismertetői teljességgel egyedinek számítanak a nemzetközi koncertéletben – jegyezte meg a kommunikációs igazgató.

Magyarország eddig kétszer kapott Red Dot díjat kommunikációs kategóriában: 2011-ben az Izraeli Kulturális Intézet arculatát, 2012-ben pedig a Kassák Múzeumét ismerte el a zsűri.

(Forrás: MTI)

SOCIAL MEDIA