Digitalizál a McDonald’s

Márkák

Online zenével, hűségprogramokkal és mobilon keresztüli rendeléssel is kísérletezik a gyorsétteremlánc.

A folyamatok Atif Rafiq digitális főnök tavaly őszi érkezését követően gyorsultak fel a McDonald’s-nál, és a most előkészítés alatt álló számos projekthez felsővezetői szinten is új embereket keresnek. A digitális csapat – digitális igazgató, termékigazgató, zene- és szórakoztatási igazgató – az Egyesült Államokban működne, szoros kapcsolatban a cég IT divíziójával. Az eddig megjelent álláshirdetések alapján elsőként az online zene lehet a fókuszban, de a pontos menetrend a megfelelő jelöltek kiválasztása után dől el. A McDonald’s mindenesetre már a Szocsi Olimpiai Játékok idején, a Music Dealersügynökséggel kötött megállapodása idején kifejezte, hogy nagyobb hangsúlyt helyezne a zenére és a szórakoztatásra.

A másik irány az e-kereskedelem és a mobilon keresztüli rendelés. 2013-ban Amszterdamban már futtattak egy mobilkuponos pilot projektet, idén Amerikában pedig egy klikkelj-és-vedd-fel szolgáltatással kísérleteztek.

A cég egy hűség-központú terméktervező álláshirdetést is megjelentetett, megerősítve a hűségprogram fejlesztéséről szóló, régóta terjedő híreszteléseket. Tavaly októberben a Front Flip mobilmarketing ügynökséggel már futtattak egy elektronikus hűségprogramot, válaszul arra a kihívásra, hogy az amerikai fiatalok egyre nagyobb számban fordulnak el a McDonald’s-tól. A csapatot a Ticketmastertől a napokban átigazolt Julia Vander Ploeg, amerikai digitális alelnök vezetheti majd.

A digitális terület idén került a cég stratégiájának fókuszába. Azt követően, hogy a válság időszakában bevallottan a rövidtávú profitra koncentráltak, most arra készülnek, hogy a fogyasztói ismereteket hatékonyabban váltják majd cselekvésre, és a márka nemzetközi ismertségét is erősíthetik.

(Forrás: Marketing Week)