Többet költ marketingre az Adidas

Márkák

Külön örömhír, hogy a marketing célú befektetéseket Európában is növeli a sportszergyártó. Oroszországból viszont menekülnek.

Jelentős stratégiai lépésekre szánta el magát az Adidas. A cég bejelentése szerint a cél a növekedés fenntartása, a jobb pénzügyi eredmények elérése. Némileg puhítottak a korábbi célkitűzéseken, és a jelen állás szerint egyszámjegyű, inkább a középső-felső tartományba várható értékesítés-növekedést várnak.

A második negyedévben egyébként az Adidas értékesítése 14 százalékkal bővült (az árfolyamhatásokat kiszűrve), míg a szintén a csoporthoz tartozó Reebok 9 százalékos bővülést tudott elérni, eközben viszont a TaylorMade-adidas Golf 18 százalékos csökkenést volt kénytelen elkönyvelni. Az árfolyamingadozások hatása ugyanakkor a vizsgált időszakban jelentős volt, így összességében az értékesítés 2 százalékkal bővült, és 3,465 milliárd eurót tett ki, míg 2014 második negyedévében a működési nyereség 220 millió euró, a nettó profit 144 millió euró volt.

Miközben a golfos vonal nem ment olyan jól és a foci világbajnoksághoz köthető marketingköltségek is erősen terhelték a céget, a két jelentős márkacsoport, az Adidas és a Reebok jól hasított. Viszont arra a márkatulajdonos szerint mindenképpen szükség lesz, hogy finomítsanak a korábban elhatározott stratégián.

Ennek egyik lépése a gyengébben teljesítő golfmárka visszafogása és működésének átszervezése. Mivel a golfszegmens egésze gyengébben teljesít a vártnál, nem csupán az Adidas márkája, így az új, alacsonyabb növekedési lehetőségekhez igazítják a működést.

Az oroszországi eseményekre, az ezekből eredő csökkenő fogyasztói bizalomra és romló kilátásokra a helyi befektetések visszafogásával reagál a cég. A 2014-re és 2015-re tervezett boltnyitások egy része biztosan nem valósul meg, míg a bezárások száma nő. A megmaradó boltokat viszont továbbra is erőteljes marketinggel és a szolgáltatások fejlesztésével támogatják, állítja a márkatulajdonos.

És akkor a végére a jó hír: köszönhetően a foci vb pozitív tapasztalatainak és a húzómárkák megerősítésével kapcsolatos igényeknek, az Adidas marketingköltése növelése mellett döntött az elkövetkező 18 hónapra vonatkozóan. A marketingbefektetéseket mind Nyugat-Európában, mind Észak-Amerikában növelik.

A fenti célokhoz némileg megújított vezetést is rendel az Adidas. Az augusztus 1-jével kinevezett Eric Liedtke és Roland Auschel igazgatósági tagok a globális márkamenedzsmentért és értékesítésért felelnek.

 

SOCIAL MEDIA