Márkái felét eladja a Procter & Gamble

Márkák

Vége az elmúlt évek agresszív terjeszkedésének. A polcok helyett inkább a pénztárcájukat töltenék meg a cégnél. A lépéstől a növekedés felgyorsulását.

Meglepő bejelentést tett a Procter & Gamble a WSJ.com beszámolója szerint: az FMCG-óriás márkái több mint felét eladja, és mindössze 70-80 kiválasztott brandre fókuszál a jövőben. A lap emlékeztet: ugyanarról a cégről beszélünk, amely egy évtizede még 52,4 milliárd dollárt költött a Gillette megszerzésére, majd sikeresen építette azt tovább. Persze azóta egészen más idők járnak.

David Reibstein, a Pennsylvaniai Egyetem marketingprofesszora szerint valójában nem meglepő a lépés, mivel a P&G mellett más, hasonló karakterű cégek szintén a portfoliószűkítést és az ebből eredő nagyobb fókuszt választják. Az ok: nem tudják teljesíteni a korábbi növekedési elvárásokat. A Henkel és a Unilever például már évekkel ezelőtt elkezdték a portfoliótisztítást.

Angol nyelvű cikkünk a témában itt érhető el: http://markamonitor.hu/brands/Procter-amp-Gamble-Plans-to-Drop-100-Brands/479/

(A képen a P&G központja látható.)