A márkák nem készültek fel a digitális korra

Piac

Az amerikai cégek negyede érzi csak úgy, hogy rendelkezésükre áll a digitális világban rejlő lehetőségek kiaknázásához szükséges tudás.

Az amerikai hirdetők szövetségének (Association of National Advertisers) évi digitális és közösségi média konferenciáján Bob Liodice, a szervezet elnök-vezérigazgatója kifejtette, hogy a technológia adott, viszont a szervezetek többségében nincs meg a szükséges tudás a digitális megoldásokban rejlő lehetőségek – személyes párbeszédek indítása, innováció, célirányos márkaépítés – kihasználásához. Egy felmérésre hivatkozott, amely szerint az amerikai vállalatok mindössze negyede érzi úgy, hogy rendelkeznének a szükséges tudásbázissal. Az elnök a hagyományos marketingmodellel való szakítást is sürgette (csakúgy, mint nemrég a P&G egyik vezetője), szavai szerint már nem digitális marketingről kell beszélnünk, hanem marketingről a digitális korban.
Liodice utalt a Coca-Cola marketingigazgatója, Joe Tripodi szavaira is, mely szerint „magunkévá kell tennünk a Z-generáció értékeit”. Antonio Lucio, a Visa globális márkaigazgatója szerint is a digitális bennszülöttek fogják vezetni a változást és irányítani a világot. Yusuf Medhi, az Xbox játékkonzol marketing és stratégiai igazgatója pedig arra bíztatta a marketingeseket, hogy „fogyasszák az új technológiát: használják, töltsenek vele időt, és tanuljanak azoktól, akik már élvezik az előnyeit.”
(Forrás: WARC)