A közösségi megosztások kulcsszerepe a sportmarketingben

Piac

Ma már nem médiafelületet veszünk egy sporteseményen, hanem elsősorban maradandó élményt próbálunk biztosítani a fogyasztóink számára.

Mára idejétmúlt a sportszponzorációnak azon formája, amely adott vállalat pénzéért a lehető legtöbb médiafelületet biztosítja a márka számára – írja az AdWeek. Bár a stadionokban kifüggesztett hatalmas logók csillaga leáldozott, az olykor hatalmas költségekkel járó szponzorációs tevékenység és az attól várt busás megtérülés továbbra sem veszítettek jelentőségükből a sportmarketingben.
A márkák új prioritásának olyan szponzorációs élmény megteremtésének kell lennie, amelyben a rajongók a sajátjuknak érezhetnek, ugyanakkor mérhető is. Ennek pedig szerencsére a mai fejlett technológia nem szab határokat, ugyanis a szponzorációt forradalmasító új eszközök már jó ideje rendelkezésre állnak.
Az aktuális trend az egyes rajongók tevékenységnek követése az események alatt, például QR-kóddal ellátott vagy a rádiófrekvenciás azonosítást lehetővé tevő (RFID) csuklópántokkal és Facebook-bejelentkezésekkel. A Nike ezen a területen is úttörő szerepet visz: a világbajnokságot megelőző New York-i rendezvényen például QR-kódos karpántokat használt a rajongói elköteleződés feltérképezésére. A Verizon pedig a Super Bowl idején biztosított személyre szabott élményt: az app használói megadhatták kedvenc csapatukat, játékosaikat, illetve értékelhették a videókat, és ennek alapján egyedi tartalmat kaptak.
Ezentúl a sikerességhez elengedhetetlen tisztában lenni azzal, hogy a tömegüzenetek helyett a fogyasztók számára nyújtott értéken, a személyre szóló emlékeken van a hangsúly – viszont mindezt nagy tömegre kivitelezve. Fontos azonban, hogy hagyjunk némi személyes teret a rajongóknak, ne érezzék úgy, a Nagy Testvér figyeli őket.
A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.

(Fotó: Nike)