Támogassa az értékesítést a piackutatás

Piac

Ezt mondja a Procter & Gamble. Persze azért nem dobnák ki teljesen a korábban használt mutatókat sem.

Az értékesítés alakulásának pontos előrejelzése: ez a legfőbb cél, amelyet a marketingkutatóknak szem előtt kell tartaniuk. Legalábbis Joan Lewis, a Procter & Gamble globális marketingkutatási vezetője így gondolja.

Ahogyan a WARC írja beszámolójában: a szakember szerint a sikerkritérium nem lehet más, mint a sales alakulása. Hozzátette ugyanakkor: ez nem jelenti azt, hogy a többi, hagyományosan kutatott mutató irrelevánssá vált volna.

Inkább a hangsúlyok és a szemlélet változnak: a különböző mutatók alakulását mindig abból a szempontból kell értékelni, hogy mindez mit jelent üzletfejlesztési, bevételi szempontból.

Mindez kihívást jelent a piackutatók számára, mivel nemcsak új szemlélettel kell a kutatási feladatokhoz és az ügyfélkigényekhez állniuk, hanem olyan mutatókat, gondolkodási kereteket kell kínálniuk, amelyek – legalábbis a megszólaló igénye szerint – minden médiatípusra, minden szolgáltatóra értelmezhetőek.